پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
قائم مقام سازمان صنعت آذربایجان شرقی مطرح کرد
عجب شیر ما - قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تا سقف ۷۰۰ میلیارد در استان امکان پرداخت تسهیلات تأمین سرمایه در گردش وجود دارد گفت: تا پایان شهریورماه هم مابقی واحدها باید تسهیلات خود را دریافت کنند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، غلامعلی راستی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار و 800 واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد اظهار داشت: 4 هزار و 530 واحد از صنایع کوچک، بیش از 100 واحد از صنایع متوسط و 8 واحد از صنایع بزرگ و اشتغال بالای 150 نفر هستند.

وی افزود: به جز صنایع مادر، بقیه صنایع در آذربایجان شرقی متعلق به بخش خصوصی است که بیش از 90 درصد واحدهای تولیدی استان را شامل می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه 3 هزار و 131 واحد صنعتی و کشاورزی در سامانه «بهین یاب» برای دریافت تسهیلات یکساله سرمایه در گردش ثبت نام کرده‌اند افزود: 831 واحد به بانک‌ها معرفی شدند و تا امروز 48 واحد نیز وام خود را دریافت کردند.

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تا سقف 700 میلیارد در استان امکان پرداخت تسهیلات تأمین سرمایه در گردش وجود دارد، گفت: تا پایان شهریور هم مابقی واحدها باید تسهیلات خود را دریافت کنند تا نتیجه آن را در سال 95 به صورت ملموس احساس کنیم.

راستی در ادامه، با بیان اینکه بیش از 50 درصد صادرات مواد غذایی و تولید مواد غذایی در این استان فعالیت دارند، تصریح کرد: در موضوع شکر بیشترین لطمه را واحدهای تولیدی مواد غذایی این استان دیدند.

وی ابراز داشت: برخلاف اینکه به دلیل نبود شکر، هیچ واحدی تعطیل نشده است ولی با افزایش قیمت، توان رقابت را در بازار جهانی از دست می‌دهند.

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، رتبه معدنی استان را در ذخایر معدنی اول کشوری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: رتبه استان در اشتغال معدنی، 3 و در استخراج معدنی 4 است که باید بیش از گذشته برای استخراج و اشتغال در این حوزه اقدام شود. 

راستی با بیان اینکه معادن مس سونگون، نفلین سینیت و 4 معدن بزرگ طلا از جمله مهترین معادن استان هستند، افزود: بیش از 60 میلیارد تومان درآمد پایدار معادن استان در سال 94 بود که به خزانه واریز شده و سهم استان از طریق خزانه پرداخت می شود.

وی ضرورت احداث صنایع تبدیلی معادن برای جلوگیری از خام فروشی را یادآور شد و گفت: برخی معتقدند که ایجاد واحد ذوب در کنار جنگلهای ارسباران علاوه بر اینکه آلایندگی دارد، توجیه اقتصادی ندارد ولی مدیران استان به شدت معتقد که توجیه اقتصادی خوبی داشته و امکان رفع دغدغه آلایندگی نیز با اقدامات ویژه زیست محیطی وجود دارد.

راستی تأکید کرد: تا زمانی که صنایع پایین دستی در استان ایجاد نشود، مجبور به صادرات کنسانتره وخام فروشی هستیم.

برچسب ها: راستی ، کارخانه ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: