پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
عجب شیر ما - فرماندار تبریز به پیگیری های نتیجه بخش استاندار آذربایجان شرقی در خصوص پرداخت معوقه های کارکنان شرکت ماشین سازی تبریز اشاره کرد و گفت: سازمان خصوصی سازی 15 میلیارد ریال بابت پرداخت این معوقه ها واریز کرد و این مبالغ به زودی به حساب کارکنان واریز می شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، علاوه بر آن حدود 10 میلیارد ریال نیز برای پرداخت معوقه های کارکنان ریخته گری ماشین سازی تبریز طی روزهای آتی اختصاص یافته است.
وی به دیدار روز گذشته خود با کارکنان این شرکت اشاره کرد و گفت: تشکیل هیات مدیره جدید در این شرکت، آینده روشنی را پیش روی ماشین سازی تبریز قرار می دهد و کارکنان این شرکت از مجموعه پیگیر های استاندار آذربایجان شرقی رضایت کامل دارند.
وی افزود: مسئولان استانی از بلاتکیلفی شرکت و نارضایتی کارگران کارخانه ماشین سازی تبریز ناراحت هستند و به جد تعیین تکلیف این شرکت را پیگیری می کنند، اما مسئولان ذیربط کشوری نیز باید نسبت به تصمیم گیری در مورد مالکیت این شرکت اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه کارگران ماشین سازی تبریز تعیین تکلیف در مورد مالکیت این شرکت را خواستار هستند، گفت: این شرکت ظرفیت های ارزشمندی در بخش سرمایه های انسانی و فنی و تخصصی دارد و در صورت تشکیل هیات مدیره جدید می تواند روی پای خود بیایستد.بلاتکلیفی ماشین سازی تبریز در پی اصرار دیرینه سازمان خصوصی سازی مبنی بر واگذاری این شرکت به بخش خصوصی/میراث دولت نهم/ صنعت مادر آذربایجان را زمین گیر و این شرکت را با بدهی های معوق روبرو کرده است.
این شرکت مصادف با آغاز دولت نهم در سال های 1383 و 1384 شمسی در لیست واگذاری ها قرار گرفت تا با مزایده های ناموفق پی در پی بیش از یک دهه بلاتکیلفی را تجربه کند.
این در حالی است که مسئولان آذربایجان شرقی بر لزوم بازگشت فوری این شرکت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پی خروج ماشین سازی تبریز از لیست واگذاری ها تاکید دارند.
مدیران شرکت ماشین سازی تبریز نیز معتقدند که این شرکت توان اجرای طرح نوسازی و ایجاد 10 هزار شغل جدید را بدون دریافت ریالی از سوی دولت و با استفاده از منابع خود شرکت داراست.
شرکت ماشین سازی تبریز به عنوان یکی از صنایع سنگین کشور در اواخر دهه 1340 در راستای صنعتی کردن کشور در منطقه صنعتی غرب تبریز بنیان گذاشته شد.
کارگران این کارخانه بزرگ صنعتی در روزهای اخیر در اعتراض به بی توجهی سازمان خصوصی سازی به وضعیت بلاتکیف این واحد تجمع کرده بودند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: