پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
رییس شورای اسلامی کلا‌شهر تبریز:
عجب شیر ما - رییس شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز با بیان اینکه اوج مظلومیت خبرنگاران در گمنامی آنان است، گفت: تجلیل و توجه به خبرنگاران نباید تنها به روز خبرنگار معطوف شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، "شهرام دبیری" از خبرنگاران به عنوان ارکان اساسی انتقال اخبار صحیح و درست نام برد و افزود: در دهکده جهانی و در عصر ارتباطات و فناوری رسانه‌ای، کسب اطلاعات و اخبار موثق و قابل اطمینان بسیار دشوار و در عین حال از ضرورت‌های جامعه پرشتاب امروزی است و خبرنگاران رسانه‌های مختلف این وظیفه خطیر و حساس را بر عهده دارند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: یک خبرنگار باید به صورت هماهنگ با رویدادهای حوزه کاری خود حرکت کند تا تحلیل‌هایی درست، کامل و رسا ارائه شود.

 

وی در همین مورد تاکید کرد: یک خبرنگار موفق همیشه در انعکاس رخدادها، بی‌طرفانه و بدون در نظر گرفتن احساسات درونی خود عمل می‌کند؛ چون ذات خبرنگاری مبتنی بر بی‌طرفی است و اینجاست که خبرنگار با رعایت این نکته مهم، خود را به رعایت قوانین ملزم دانسته و در این مسیر به اهداف خود نائل می‌شود.

 

دبیری با بیان اینکه صداقت، شجاعت و صراحت از بارزترین ویژگی‌های خبرنگاران است، گفت: فعالان این عرصه باید از سطحی‌نگری پرهیز کنند زیرا وظیفه آنان هدایت افکار عمومی به سمت و سوی صحیح اخبار و رویدادها است.

 

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنانش پیشرفت و تعالی یک جامعه را مرهون توسعه متوازن همه جانبه در زمینه‌‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و به ویژه فرهنگی آن جامعه عنوان کرد و افزود: اهتمام به این مهم ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده و از زیربنایی‌ترین نیازهای جوامع بشری به شمار می‌رود و نقش رسانه‌ها و مطبوعات به ویژه خبرنگاران در این عرصه از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خبرنگاری را یکی از حرفه‌های مدرن و در عین حال جزو مشاغل سخت و زیان‌آور دانست و یادآور شد: زمانی می‌توانیم از یک خبرنگار انتظار «ن والقلم و ما یسطرون» داشته باشیم که به حداقل نیازهای معیشتی و کاری وی توجه نموده باشیم و توجه به این قشر نباید به ۱۷ مرداد و روز خبرنگار خلاصه شود.

 

دبیری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اوج مظلومیت خبرنگاران زمانی بیشتر حس می‌شود که بدانیم این افراد بیشترین نقش را در کسب شهرت برای دیگران دارند اما خود در اوج گمنامی به سر می‌برند و در واقع کمتر کسی کارگردانان پشت صحنه خبر را می‌شناسد.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید راه قلم محمود صارمی، از خبرنگارانی که در توسعه و آبادانی کشور و ارتقای سطح آگاهی مخاطبان خود انجام وظیفه می‌نمایند تقدیر نموده و از تلاش‌های بی‌وقفه و صادقانه آنان که با تحمل رنج و مشقت‌های بی‌شمار، خدمات شایانی را به اعتلای فرهنگ ایران اسلامی و آذربایجان عزیز می‌کنند، تشکر کرد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: