پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
شهردار تبریز تاکید کرد؛
عجب شیر ما - شهردار تبریز بر لزوم تمرکز برنامه‌های حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: پیش‌برد اهداف پدافند غیرعامل نیازمند همگرایی و تقویت اقدامات و برنامه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در سطح شهر است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از شهریار نیوز، دکتر صادق نجفی در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل، با بیان این‌که در دو سال گذشته شاهد اقدامات موثری در حوزه پدافند غیرعامل استان بوده‌ایم، اظهار داشت: تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و عزمی که دستگاه‌های مختلف اجرایی در این خصوص پیش گرفته‌اند، در تقویت زیرساخت‌های حوزه پدافند غیرعامل موثر بوده‌است.

وی، امنیت را از ضرورت‌های اساسی هر جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: امروز دشمن با ناامید شدن از جنگ نظامی، به رویارویی نرم و غیرعامل با نظام اسلامی برآمده است؛ بنابراین طبیعی است که همگام با اقتداری که به لطف خدا در قابلیت‌های نظامی کشور بارز است، حوزه های فکری و فرهنگی نیز باید همواره مورد صیانت و حفاظت واقع شود.

دکتر نجفی خطرات و تهدیدات فضای سایبری را در این خصوص یادآور شد و افزود: توجه به ابعاد مختلف جنگ نرم در حوزه پدافند غیرعامل و حفظ سنگرهای نامحسوس دفاعی جزو الزامات اصلی است.

شهردار تبریز ادامه داد: بخش مهمی از آمار آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق و اعتیاد، متاثر از مباحث رسانه‌ای و جنگ نرم بوده و بخش دیگری نیز حاصل ضعف‌های اقتصادی است؛ بنابراین باید در هر دو حوزه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خود را منسجم کنیم.

وی با اشاره به وظایف و تکالیف شهرداری در حوزه پدافند غیرعامل اظهار داشت: شهرداری در هر یک از حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، فناوری و شهرسازی، ظرفیت‌های ویژه‌ای را برای جامه‌عمل پوشاندن به آرمان‌های پدافند غیرعامل در اختیار دارد که هر یک را مطابق معیارهای سند چشم‌انداز و برنامه‌ریزی‌های مدون شهری پیش می‌بَرد.

دکتر نجفی با تاکید بر این که جایگاه پدافند غیرعامل در شهرداری تبریز، روز به روز در حال ارتقا است، تصریح کرد: اقدامات گسترده عمرانی در شهر و مباحث به‌روز شهرسازی، فرصت مغتنمی است که با برخورداری از باور و ضرورت پدافند غیرعامل به منصه ظهور می‌رسد.

شهردار تبریز با اشاره به نقش پیشگیری‌ها در حوزه مدیریت بحران گفت: ظرفیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی شهرداری تبریز امروز، گسترده‌تر از هر دستگاه متولی دیگری، پیش می‌رود؛ بر این اساس، مباحث ایمنی و غیرعامل، بخش ثابتی از آموزش‌های شهروندی ان برنامه‌ها است.

وی با بیان این‌که شهرداری‌ها، تنها یکی پازل‌های توسعه شهر است، متذکر شد: ضرورت و کارکرد مدیریت واحد شهری، موضوعی است که در حوزه مدیریت بحران و پدافندغیرعامل نیز خود را نشان می‌دهد؛ بنابراین برای رسیدن به مرز ایده‌آل پدافند غیرعامل، نیازمند تمرکز اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در یک ساز و کار قوی و هدفمند هستیم.

برچسب ها: شهردار ، نجفی ، تبریط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: