سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
رئیس دانشگاه تبریز:
عجب شیر ما - رئیس دانشگاه تبریز گفت: شهر تبریز اسطوره تاریخ است و انسان‌های بزرگی داشته و دارد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارش، محمدرضا پورمحمدی بعد از ظهر امروز در همایش علمی آشنایی با نکات کاربردی ویرایش چهارم آیین‌نامه استاندارد 2800 و گرامیداشت مرحوم دکتر فرزان در تبریز با اشاره به سوابق زندگی علمی مرحوم فرزان، اظهار داشت: شهر تبریز اسطوره تاریخ است و انسان‌های بزرگی را داشته و دارد.

رئیس دانشگاه تبریز بیان کرد: تفاوت کشورهای بزرگ با کشورهای ضعیف در زمینه تاریخی، سوابق تاریخی، مواهب جغرافیایی و داشته‌های زیرزمینی نیست و نژاد نیز در این میان چندان مؤثر نیست، بلکه تفاوت اصلی در فرهنگ است.

پورمحمدی با بیان اینکه نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌ها است که امروز در جهان حرف اول را می‌زند، تبیین کرد: مرحوم فرزان یکی از انسان‌های بزرگی بود که تأثیرگذاری برجسته‌ای داشت.

رئیس دانشگاه تبریز به سخنرانی مرحوم فرزان در سالروز بزرگداشت روز مهندس اشاره کرد و متذکر شد: ایشان در این جلسه، سخنرانی اخلاقی مهمی داشتند که برای همه ما مهم است.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح یادبود و هدایایی به خانواده مرحوم دکتر فرزان از مقام این استاد بزرگ تجلیل شد.

میرزایی همسر مرحوم فرزان نیز در این جلسه با بیان اینکه در زمان درگذشت مرحوم فرزان تجلیل مناسبی به عمل آمد، گفت: هرچند در زمان حیات کم‌مهری‌هایی به ایشان شده بود اما در زمان مرگ شاگردان و دوستان از ایشان تجلیل کردند.

وی بیان کرد: انسان‌های بزرگی مانند فرزان متعلق به همه هستند و علاوه بر تبریز در تهران نیز از ایشان تجلیل شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: