جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به روند کار پروژه مرمتی مقبره‌الشعرای تبریز گفت: توسعه این محوطه از سر گرفته می‌شود و شایعه‌سازی‌های صورت گرفته برای تشویش اذهان عمومی است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، فرزین حق‌پرست در گفت‌وگو با خبرنگاران،با اشاره به تصاویر منعکس شده در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «تخریب شهر زیر زمینی در تبریز» اظهار داشت: این عکس‌ها مربوط به محوطه مقبره‌الشعرا و بخش زیرزمین‌ها و سرداب‌های مقبره خانواده قائم فراهانی وزیر و عزیزخان فکری سردار ایران در دوره قاجار است که در دهه‌های گذشته تخریب و یا تصرف شده بود منتها اداره کل بر مبنای رسالت خود اقدام به مرمت این بناها کرده است.

وی خاطر نشان کرد: روند کار پروژه مرمتی مقبره‌الشعرای تبریز پس از اتمام کارهای ساختمانی توسعه محوطه از سر گرفته خواهد شد.

حق‌پرست تاکید کرد: با توجه به نظارت مستمر بر روند اجرای پروژه توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر حداکثر تلاش و حساسیت برای ممانعت از تخریب و خدشه به بافت تاریخی به کار گرفته شده است.

حق‌پرست تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی اقدامات مرمتی و استحکامی و حفاظتی اولیه را از قبل انجام داده است و در سال جاری شهرداری منطقه 10 با نظارت کارشناسان این اداره کل به بازسازی محوطه این مجموعه تاریخی پرداخته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با ابراز تاسف از شایعه‌سازی‌های صورت گرفته آن را نه کمک برای شهر بلکه موجب تشویش اذهان عمومی دانست.

وی با بیان اینکه دقت و اهتمام اداره کل برای به حداقل رساندن آسیب‌های احتمالی در روند محوطه‌سازی مقبره‌الشعرای تبریز به قدری جدی است که تمامی تمهیدات لازم در راستای این هدف در نظر گرفته شده اظهار کرد: خاکبرداری و حذف آسفالت و کف‌سازی‌های جدید بر روی بقایای معماری تاریخی به صورت دستی و بدون ماشین آلات سنگین انجام شده است و دستگاه‌های سنگین خاک‌برداری در تصاویر منعکس شده مربوط به حذف و بازسازی سکوی اطراف مقبره‌الشعرا جهت اجرای سازه کاربری‌های جدید زیر سکوی اطراف به کار گرفته شده‌اند.

حق‌پرست با تاکید بر تنویر افکار عمومی گفت: با اتخاذ تدابیر و رعایت مسایل حفاظتی و ایمنی  بزودی محوطه کارگاه قابلیت بازدید عمومی را خواهد داشت.

برچسب ها: گردشگری ، حق پرست ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: