چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
در دیدار حضرت آیت ا... خامنه‌ای با دانشجویان ایشان نکات قابل توجه فراوانی را مطرح کردند که هریک به نوبه خود جای تأمل و تفکر فراوانی دارد با این همه در این بین توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدّ ظلّه العالی) مبنی بر دفاع صریح و بدون تقیّه از نظام اسلامی را می‌توان یکی از مهمترین توصیه‌های ایشان به دانشجویان به شما آورد.

این توصیه در عین اختصار، بسیار جامع و کامل می‌باشد چرا که اصولی مانند عزّت، دفاع از اسلام، هوشمندی در دفاع و شجاعت را در برگرفته است. دفاع از نظام اسلامی وظیفه‌ای است که در هر زمان و هر مکان بر عهده امت اسلامی قرار دارد با این همه قشر دانشجو به دلیل آگاهی و تاثیر گذاری می‌تواند بسیار اثرگذارتر در این مسیر گام بردارد چرا که به هر دو سلاح علم و ایمان مسلح است و در عین حال روحیه دانشجویی باعث می‌شود تا با شجاعتی مثال زدنی در راستای دفاع از اسلام و نظام اسلامی گام بردارد.
با این همه رهبر معظم انقلاب (دامه برکاته) در توصیه مهمشان به دانشجویان بر دو اصل صراحت و دوری از تقیه تکیه کردند. چرا که امروز دشمنان نظام اسلامی، دیگر دشمنی خود را نهان نمی‌کنند و آشکارا در برابر نظام الهی ایران اسلامی ایستاده‌اند. نمونه بارز این امر را نیز می‌توان در اظهارات افرادی چون کلینتون، ترامپ و سناتورهای امریکایی از یک سو، برخی حکام مستبد منطقه مانند آل سعود و سردمداران رژیم غاصب صهیونیستی به شمار آورد. از این رو بر ماست که آگاهانه و با صراحت از نظام اسلامی دفاع کنیم. این دفاع علاوه بر این که باید در ظاهر و منطوق کلام صریح باشد، می‌بایست از باطن و مفهومی صریح نیز برخوردار باشد و همین امر بخش دوم توصیه امام خامنه‌ای (حفظه ا...) را که همانا بدون تقیه بودن است را تبیین می‌کند.
از طرفی باید در نظر داشت دفاعی که از نظام اسلامی به عمل می‌آید، می‌بایست مبتنی بر علم و عمل باشد، بدین معنی که هم در رفتار و هم درگفتار شخصی تک تک افراد، اسلامیت مشهود باشد تا علاوه بر بعد تبلیغ کلامی و دفاع کلامی، بتوان به صورت عملی نیز از نظام اسلامی و به تبع آن اسلام عزیز دفاع کرد. از همین روست که مقام معظم رهبری درجمع دانشجویان این توصیه را مطرح می‌کنند چرا که امروز دانشگاه‌های ما به عنوان یکی از اهداف نظام‌های استکباری و دشمنان به شمار می‌آید و دشمن با برنامه ریزی سعی دارد تا با نفوذ در محیط دانشگاهی، پایه‌های جامعه اسلامی را از بنیان مورد هدف قرار دهد. حال اگر این توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی را در کنار سایر بیانات ایشان همچون «مقابله با نفوذ و جریان‌های نفوذی» و نیز «علوم انسانی اسلامی» قرار دهیم، به اهمیت نقش دانشجویان در اعتلای جایگاه نظام اسلامی پی خواهیم برد.
یکی دیگر از ابعادی که در باب این توصیه حضرت امام خامنه‌ای (دامت برکاته) می‌توان مد نظر قرار داد، شجاعت در دفاع از نظام اسلامی است. چرا که صراحت و دوری از تقیه در دفاع نیازمند شجاعتی است که بیش از هر قشری، در میان دانشجویان به چشم می‌خورد و هم از این روست که قشر دانشجو می‌بایست با شجاعت وارد این میدان شده و نسبت به دفاع از نظام اسلامی بالاخص در فضایی که مورد هجمه شدید دشمنان نظام قراردارد، اقدام کند.
تاریخ گواه این است که دانشجویان با بصیرت و شجاع ایران زمین، ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را باردیگر لبّیک خواهند گفت و با تمام وجود در برابر هر گونه تهدید داخلی و خارجی از نظام اسلامی و اصول آن دفاع خواهند کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: