چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱
فرماندار اسکو:
عجب شیر ما - فرماندار شهرستان اسکو از ساخت کندوان جدید برای حفظ چهره تاریخی کندوان قدیم خبر داد و گفت: ۷۰۰ خانه سنگی و کران‌های روستایی کندوان نیز شناسنامه دار شدند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، مرتضی محمدزاده ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اسکو بر ضرورت ساماندهی دستفروشان و بافت‌های جدید در روستای توریستی کندوان تاکید کرد.

وی  با اشاره به اهمیت حفظ کران‌های موجود در کندوان، از مرمت 3 کران از کران‌های آسیب دیده خبرداد و افزود: در راستای معرفی و ثبت جهانی کندوان این کران‌ها با استفاده از شیوه‌های نوین مرمت و بازسازی شده و مرمت 7 کران آسیب دیده دیگر نیز دردست اقدام است.

فرماندار اسکو در ادامه از شناسنامه دار کردن بیش از 700 خانه سنگی و کران‌های روستای کندوان خبرداد و گفت: کار شناسنامه‌دار کردن تمامی کران‌های کندوان براساس طرح جامع کندوان به اتمام رسیده وبه صورت کتاب درآمده است.

وی تصریح کرد: همه این اقدامات درجهت ثبت جهانی کندوان در فهرست آثار جهانی یونسکو بوده و در این راستا با دست فروشانی که در محیط تاریخی کندوان اقدام به فروش محصولات خارجی نمایند اقدام قانونی به عمل خواهد آمد.

محمدزاده درپایان از ساخت روستای جدید کندوان در حاشیه روستای تاریخی خبر داد و افزود: کندوان جدید برای حفظ روستای تاریخی و گردشگری کندوان قدیم، با اعتبارات دولتی و توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود که کندوان جدید شامل 42 واحد است و خارج از بافت کندوان قدیمی ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جلوی هرگونه ساخت وساز جدید در روستای تاریخی کندوان گرفته شده و با اتمام روستای جدید کندوان درپایین دست این روستا، بافت‌های جدید به محل جدید انتقال می‌یابد تا چهره تاریخی کندوان حفظ شود.

برچسب ها: کندوان ، خانه سنگی ، اسکو
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: