جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷
در راستای ارتقای تعاملات مشترک در حوزه های مرتبط منعقد شد؛
عجب شیر ما - تفاهم نامه همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای ارتقای تعاملات مشترک در حوزه های مرتبط منعقد شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه در راستای عملیاتی کردن اهداف اقتصاد مقاومتی و در موضوعاتی همچون دانش افزایی فعالان حوزه های مرتبط، تدوین استانداردهای آموزشی و احیای مشاغل خانگی دستی به امضا می رسد.

وی ادامه داد: معتقدیم آموزش زیربنای تمامی حرکت ها در مسیر ۲۰۱۸ است و روی همین اصل در حوزه صنایع دستی بر ارائه آموزش های مرتبط با مشاغل خانگی در سطح استان تاکید داریم تا نوآوری و کیفیت به این فرایند اضافه شود. همچنین با اجرای کسب وکار الکترونیک و شناخت بازارهای هدف به صورت مشترک در جهت توسعه و ترویج  هنرهای سنتی گام خواهیم برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تأکید بر گسترش زمینه های همکاری طرفین، گفت: باید با بازبینی فرایند اداری پروسه های اداری را کوتاه کنیم تا فعالیت ها به سرعت رنگ و بوی عملیاتی به خود بگیرند به همین منظور و با انعقاد این تفاهم نامه در تلاشیم بعد از آموزش با طراحی شیوه های موفق کسب و کار معیشت هنرمندان صنایع دستی را ارتقا دهیم.

مرتضی آبدار گفت: در جلسات مشترکی که نمایندگان میراث فرهنگی با اداره کل فنی و حرفه ای استان برگزار نموده اند مقرر شده است تا دوره های آموزشی به صورت مشترک با استفاده از اساتید برجسته برگزار گردد و مدارک معتبر در هر دو دستگاه برای شرکت کنندگان صادر شود.

یعقوب نماینده مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در این جلسه گفت: با توجه به تعهدات مشترک دو اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان فنی و حرفه ای استان در اجرای دوره ها و ارائه آموزش های مهارتی در تربیت نیروی انسانی متخصص تعاملات لازم را انجام خواهیم داد.

وی گفت: با توجه به در پیش رو بودن تبریز ۲۰۱۸ در حال آماده سازی یک هتل به منظور آموزش تخصصی هتلداری به علاقمندان هستیم که پس از اتمام آن در همکاری مستمر و با استفاده از اساتید متخصص میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در امر تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه اماکن اقامتی تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به ۶ مرداد روز آموزش فنی و حرفه ای و برگزاری هفته ترویج مهارت اضافه کرد: آموزش فنی و حرفه ای استان این آمادگی را دارد تا با همکاری میراث فرهنگی استان و با اجرای دوره ها و المپیادهای مهارتی همچون مسابقه آزاد فرش هم راستا با نیاز آموزشی علاقمندان صنایع دستی زمینه معرفی و اشتغال هر چه بیشتر را فراهم سازد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: