پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
عجب شیر ما - فرماندار عجب شیر گفت: کتابخانه های سیار در روستاهای پرجمعیت بخش های مرکزی و قلعه چای این شهرستان در آینده نزدیک راه اندازی می شود.
 به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، ابراهیم طاهری، روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان افزود: به دلیل وسعت و بافت جغرافیایی این شهرستان، راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی ضروری بوده و تلاش می شود با راه اندازی آن ها در سایر مناطق، امکان بهره مندی کودکان، نوجوانان و جوانان از امکانات آن ها فراهم شود.
وی، یادآور شد: در روستاهای کم جمعیت که فاقد امکانات ارتباطی مناسب هستند یکی از بهترین راه حل ها برای توزیع عادلانه امکانات فرهنگی و کتابخوانی، راه اندازی کتابخانه های سیار است.
فرماندار عجب شیر، اظهار کرد: با راه اندازی این کتابخانه ها، توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان روستایی و کشف و پرورش استعدادهای آنان بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی محقق می شود و این امر سطح آگاهی های اجتماعی و فرهنگی کودکان و نوجوانان روستایی و غنی سازی اوقات فراغت آن ها را تقویت می کند.
طاهری، ادامه داد: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان، فعالیت های فرهنگی از جمله توزیع اقلام فرهنگی، برگزاری مسابقه های کتابخوانی و جلسات نقد کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های این شهرستان انجام می شود.
وی، بر پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها از سوی شهرداری تاکید کرد و گفت: هم اکنون سه کتابخانه اصلی در این شهرستان وجود دارد که با توجه به سرانه جمعیت، میزان کتاب های موجود جوابگوی نیاز علاقه مندان نیست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: