جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
نماینده مردم تبریز در مجلس:
عجب شیر ما - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌ طور حتم نمی‌توان 27 میلیارد دلار کالای قاچاق را با اسب و قاطر وارد کشور کرد و هر مسئولی که این را می‌گوید حرف احمقانه‌ای زده است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، درباره قاچاق کالا به کشور و تأثیر آن بر تولید داخلی اظهار داشت: سالانه 27 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود و ورود کالای قاچاق یعنی شکستن کمر اشتغال و تولید داخلی، به همین لحاظ بهتر است تذکری به مسئولان عالی دستگاه‌های اجرایی یعنی وزاری مرتبط داده‌شود تا در این خصوص تدبیر کنند.

وی افزود: به‌طور حتم 27 میلیارد دلار را با اسب و قاطر نمی‌شود حمل کرد که بگویند با اسب و قاطر کالای قاچاق وارد می‌کنند، هر مسئولی که این را می‌گوید حرف احمقانه‌ای زده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت:اگر 27 میلیارد دلار را در 3 هزار و 500 تومان ضرب کنید می‌بینید که نمی‌توان این مبلغ را حتی با اسب و قاطر حمل کرد.

وی ادامه داد: این یک عدد قابل‌تأمل بوده چراکه قریب به نصف درآمد نفتی کشور 20 میلیارد دلار می‌شود و بازهم هفت میلیارد دلار از درآمد نفتی سالانه بیشتر است.

وی با بیان اینکه با توجه به این مسئله می‌توان گفت منفذهایی رسمی وجود دارد که به‌صورت رسمی از آن‌ها قاچاق کالا انجام می‌شود، اضافه کرد: بخشی از قاچاق کالا از مناطق آزاد انجام می‌شود، درحالی‌که مناطق آزاد در قانون به‌عنوان منطقه‌ای برای توسعه صادرات و تسهیل در واردات مواد اولیه مشخص‌شده اما وقتی اعداد و رقم‌ها را نگاه می‌کنیم نتیجه‌گیری دیگری به دست می‌آید.

سعیدی، بابیان اینکه با توجه به همه این مسائل برای به دست آوردن آمار دقیق، باید مؤسساتی غیررسمی و مردم نهاد موظف شوند تا در خصوص مناطق آزاد بررسی انجام دهند، اضافه کرد: البته به آمارهای رسمی کاری نداریم که تنها آمارسازی هستند، چراکه در اواخر دولت قبل مرکز آمار، رشد 2 درصدی را اعلام کرد و در دولت جدید همان مرکز آمار گفت «رشد منفی داشته‌ایم!» با این‌وجود کسی هم نیست بگوید کدام‌یک درست است!

وی در ادامه از کلید خوردن تقاضای تحقیق و تفحص از مناطق آزاد در مجلس خبر داد و گفت: تقاضای تحقیق و تفحص از مناطق آزاد در حال آماده‌سازی بوده تا بعد از طی مراحل قانونی به سمت تحقیق و تفحص از مناطق آزاد برویم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در ادامه از تشکیل مجمع نمایندگان استان در روزهای آتی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هفته اول مجلس با بحث‌های انتخاب هیئت‌رئیسه مجلس و اعضای کمیسیون‌ها و ارائه گزارش کارها توسط مسئولان، سپری شد و هفته گذشته نیز که هفته حضور و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه بود، بر همین اساس قرار شد تا جلسه‌ای این هفته تشکیل شود که احتمالاً در روزهای آتی تشکیل خواهد شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: