جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
فرماندار تبریز:
عجب شیر ما - فرماندار تبریز گفت: برخی به خاطر تبلیغات و عکس یادگاری خدمات خدمتگذاران مردم و فرزندان نظام را که شبانه روز برای کمک‌رسانی و امدادرسانی به اهالی روستای سیل زده بیرق تلاش می‌کنند، زیرسئوال می‌برند که جای بسی تاسف است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، "رحیم شهرتی‌فر" در حاشیه نشست پیگیری اقدامات دستگاه‌های مسئول رسیدگی به وضع سیل زدگان روستای بیرق، اظهار کرد: به علت سیل ناشی از بارش شدید تگرگ عصر جمعه در روستای بیرق از توابع شهرستان تبریز 40 واحد مسکونی دچار خسارت شد.

فرماندار تبریز افزود: بر این اساس بدون درنگ و به محض اطلاع مسئولان مدیران بحران استان، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری تبریز، بخشدار مرکزی تبریز به اتفاق روسای ادارات آب، آب و فاضلاب روستایی، برق و گاز در منطقه حاضر شدند .

شهرتی‌فر گفت: از طرف دیگر نیروهای امدادی مثل هلال احمر و نیروهای نظامی و انتظامی در منطقه حاضر و اقدامات لازم را انجام دادند؛ به طوری که نیروهای امدادی در شب اول و در 12 ساعت تیرهای برق تعویض، برق و روشنایی معابر را با رعایت مسائل ایمنی نصب و شبکه گاز نیز وصل شد .

وی افزود: با وجود آسیب دیدن تجهیزات آبرسانی، آب شرب و بسته‌های امدادی مانند پتو، مواد غذایی و مواد بهداشتی توسط هلال احمر به مقدار مصرف یک هفته ای اهالی تامین و توزیع شده است .

وی خاطرنشان کرد 15 دستگاه ماشین آلات سنگین از اولین ساعات حادثه تا این لحظه مشغول به کار هستند و معابر و راه ها بازگشایی و تمیز شده است .

شهرتی فر با انتقاد از برخی بی مهری ها در خصوص کمک رسانی به روستای بیرق، گفت : متاسفانه به جای قدردانی از تلاش های خدمتگذاران مردم که در ماه مبارک رمضان که حتی در طول شب نیز در منطقه امدادرسانی کردند، برخی از اشخاص پس ازسه روز از حادثه به ظاهر برای سرکشی، اقدامات مسئولان دستگاه های مختلف را نادیده گرفته و تبلیغات منفی انجام می دهند .

فرماندار تبریز ادامه داد: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از این روستا بازدید و نسبت به ادامه خدمات و کمک رسانی به مردم دستورات لازم را صادر کرد .

فرماندار تبریز گفت : خسارت 9 واحد مسکونی در این سیل به صورت 100 درصد ،17 واحد 30 درصد و بقیه در حد ترک خوردگی و آسیب های جزیی است .

وی خاطرنشان کرد: با وجود آماده شدن حسینیه، مدرسه و مهدکودک روستا برای اسکان مردم ، خسارت دیده ها در منازل اهالی روستا اسکان یافته اند .

شهرتی‌فر افزود‌: بنیاد مسکن به عنوان متولی در بازسازی منازل و دهیاری روستا به عنوان متولی رسیدگی به مشکلات عمرانی و عمومی روستا و بقیه دستگاه ها به فراخور نیاز خدمات خود را ادامه خواهند داد .

بیرق یکی از روستاهای استان آذربایجان‌شرقی است که در دهستان میدان چای، بخش مرکزی شهرستان تبریز واقع شده است

برچسب ها: خدمت ، زیر سوال ، تبلغات
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: