جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
دبیر ستاد درآمد و تجهیز منابع استان آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما -دبیر ستاد درآمد و تجهیز منابع استان آذربایجان‌شرقی به وضعیت درآمدهای استان در سه ماهه اول سال 1395 اشاره کرد و گفت: در سه ماهه اول سال 95 کل رقم درآمدهای وصولی استان پنج هزار و 340 میلیارد و 155 میلیون و 932 هزار ریال است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، رضا حسینی در چهارمین جلسه شورا هماهنگی مدیران واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان، اهداف شورای هماهنگی مدیران  اجرایی و عملیاتی کردن سند راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی از مهم‌ترین اهداف شورای هماهنگی مدیران واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان مرکب از ادارات کل امور اقتصادی و دارایی، امور مالیاتی، گمرکات، شورای هماهنگی بانک‌ها، بیمه، بورس منطقه‌ای و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی است که شاهد تشکیل چهارمین جلسه آن هستیم.

وی افزود: بررسی و تبادل نظر در خصوص برنامه‌ها و مشکلات واحدهای تابعه وزارت متبوع و یا احیاناً هر مشکلی که در خصوص دستگاه‌های منطقه‌ای وجود داشته باشد، حل و رفع آنها در استان و در صورت عدم امکان حل مشکل ارجاع آن به معاونان ذیربط وزارت متبوع، یکپارچه‌سازی سامانه‌های اطلاعاتی و عملیاتی واحدهای تابعه وزارت و ارائه گزارشات به مسئولان ذیربط و تجزیه و تحلیل شاخص‌های اقتصادی و مالی استان و ارائه آن به وزارت متبوع برای اتخاذ تصمیمات ملی و استانی از اهداف شورای هماهنگی است.

حسینی بحث ارتقای فضای کسب و کار منطقه‌ای را از دیگر اهداف برشمرد.

وی افزود: از 10 شاخصی که در بانک جهانی برای ارتقای فضای کسب و کار مد نظر است چهار شاخص آن به واحدهای تابعه وزارت اقتصاد برمی‌گردد.

حسینی گفت: اجرای برنامه‌های منطقه‌ای با مقررات و اجازه درآمد و هزینه منطقه‌ای امکان‌پذیر است و اگر این مقررات و برنامه‌ها نباشد پیشرفت کاری کند می‌شود و توسعه اقتصادی منطقه‌ای بدون اختیارات منطقه‌ای و بدون برنامه‌های منطقه‌ای معنی و مفهومی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: جا دارد استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و دارایی برای منطقه‌ای کردن اقتصاد، پیشنهاداتی را در قالب قوانین و مقررات و اختیارات ارائه کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی تغییر قانون مالیات را از حساس‌ترین موضوعات سال‌جاری اعلام کرد و گفت: برای شفاف‌سازی و آگاهی‌دهی قانون مالیات برای استفاده مودیان مالیاتی از تشویق‌ها و مزایای این قانون و یا اینکه اگر مثلا اظهارنامه مالیاتی به موقع تکمیل و تسلیم حوزه‌های مالیاتی نشود چه جرایمی متوجه صاحبان اصناف خواهد شد، ضرورت دارد میزگردهایی در صدا و سیمای استان با حضور کارشناسان اداره کل امور مالیاتی تشکیل شود.

دبیر ستاد درآمد و تجهیز منابع استان به وضعیت درآمدهای استان در سه ماهه اول سال 1395 اشاره کرد و افزود: در سه ماهه اول سال 95 کل رقم درآمدهای وصولی استان پنج هزار و 340 میلیارد و 155 میلیون و 932 هزار ریال است که مرکب از درآمدهای مالیاتی، درآمدهای غیرمالیاتی، درآمدهای ملی، درآمدهای خاص و درآمدهای اختصاصی می باشد.

علی نواداد معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: مادامی که اختیارات از تهران داده شود به توسعه اقتصادی منطقه‌ای دست پیدا نخواهیم کرد.

وی با گلایه از اینکه از درآمدهای مالیاتی فقط 7 درصد مربوط به درآمد مالیاتی مشاغل است، اظهار داشت: متاسفانه با وجود رقم ناچیز درآمد مالیاتی از محل مالیات مشاغل، بیشترین شکایت و گلایه نیز از این ناحیه است که باید اطلاع‌رسانی لازم انجام گرفته و شفاف‌سازی شود تا مردم و مودیان محترم به خصوص صاحبان مشاغل در جریان قرار گیرند.

علی‌اصغر عباس‌زاده ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک تبریز گفت: از 15 تیرماه 1395 اسناد کاغذی در گمرک مقبول نخواهد بود و امور به صورت الکترونیکی انجام خواهد گرفت و آن که در گمرک می‌تواند به صورت بین‌المللی پیشرفت کند گمرک الکترونیکی است و این امر می‌تواند به اقتصاد مقاومتی کمک کند.

محسن لطیفی مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در بحث اقتصادمقاومتی در حوزه‌های خبر، صدا و سیما انجام گرفته و خودمان را مکلف به انجام امور می‌دانیم.

وی با بیان اینکه ورودی‌ها باید شفاف و بدون لاپوشانی انجام گیرد و در میزگردها، کارشناسان با اطلاعات کافی و بیان ظریف و شیوا حاضر شوند گفت: برای انجام میزگردهای کارشناسی برای امورات مالیاتی، بیمه، بانک، سرمایه‌گذاری و ... آمادگی داریم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: