سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری بيست و هشتمین جشنواره تئاتر استان آذربايجان شرقي درمهرماه سال جاری خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی،  "محمد محمدپور" گفت: بيست و هشتمین جشنواره تئاتــر استان در راستاي سياست‌هاي كلان فرهنگي و هنري وزارت ارشاد و به منظور كشف استعدادهاي خلاق در حوزه ی هنرهای نمایشی در سطح استان برگزار می شود.

وی  افزود: این جشنواره در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" نامگذاری شده، براي ايجاد بستري مناسب جهت رشد، هدايت و حمايت از گروه‌هاي تئاتري با زمينه‌سازي براي جذب بيشتر مخاطب و اشاعه هنر نمايش و آشنائی افراد جامعه با زبان شيوا و بليغ نمايش به عنوان شاخص‌ترين زبان عواطف و احساسات و انديشه‌ها در جهت رشد و شكوفايي اين هنر ماندگار برگزار می شود.

محمدپور، با اشاره به اولویت های انتخاب در آثار ارائه شده برای این جشنواره، خاطرنشان کرد: متونی که برای اولین بار اجراء می گردند و متون محلي يا برگرفته شده از ادبيات ملي و فرهنگ و آداب ورسوم بومی، مذهبي، حجاب وعفاف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامي و نيز آثاری که به مضامين اجتماعي فرهنگي و انساني می پردازند از اولويت انتخاب برخوردار خواهند بود.

وی تاکید کرد: آن دسته از گروه‌هاي تئاتر استان كه در فاصله زماني شهریور ماه 1394 تا  پانزده شهریور 1395 آثار خود را حداقل 5  الی 15 شب به اجراي عمومي گذاشته باشند می توانند در این جشنواره شرکت نمایند و متون شركت كننده در بخش رقابتی که برگزیده آن به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی خواهد شد، بايستي ايراني باشند و انتخاب موضوع نیز آزاد است.

وی افزود:  در جشنواره تئاتر استانی تنها آثار صحنه ای مورد داوری و انتخاب قرار خواهد گرفت بنابر این گروهای نمایش خیابانی جهت حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر لازم است در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان حضور یابند.

براساس این گزارش علاقمندان جهت حضور در جشنواره یاد شده باید با ارسال 5 نسخه از متن جهت بازخواني و ارائه لوح فشرده از اجراي عمومي ویا بازبيني زنده آمادگي خود را براي حضور در مراحل ارزيابي و انتخاب به دبيرخانه جشنواره واقع در تبريز، ميدان دانشسرا، جنب کتابخانه تربیت، تئاتر شهر تبریز اعلام نمايد.

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان توسط انجمن هنرهای نمایشی با همکاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان برگزار می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: