پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام با 70 درصد تخفیف
وزیر کشور گفت: منابع داخلی ما پاسخگوی رسیدن به رشد 8 درصدی نیست و اگر بهره‌وری را بالاتر ببریم در نهایت می‌توانیم سه درصد رشد کنیم و ناچاریم سرمایه‌گذار خارجی را جذب کنیم.

به گزارش عجب شیر به نقل از فارس،  عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: موضوع اقتصاد مقاومتی امری حتمی و گریزناپذیر است و منابع موجود نمی‌تواند یک پنجم نیازها را تامین کند ضمن اینکه هدفگذاری ما باید بالاتر از رسیدن به رشد 8 درصدی باشد.

وی افزود: پاشنه آشیل کشور ما موضوعات اقتصادی است و عموما شاخص‌های اقتصادی ما غیرقابل قبول است بنابراین اقتصاد مقاومتی یک ضرورت است که باید روی آن کار شود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه باید یک ریل‌گذاری جدید برای مسیر اقتصاد مقاومتی انجام گیرد و به صورت جدی مشکلات پیگیری شود، تصریح کرد: ساز و کاری که برای رفع مشکلات پیش‌بینی شده ساز و کار مناسبی است و باید مرحله به مرحله مسائل را پیگیری و مشکلات را مطرح و از محافظه کاری خودداری کنیم.

وزیر کشور در عین حال متذکر شد: اگر احساس می‌کنید موانعی وجود دارد و تصمیماتی نادرست اتخاذ شده باید تبیین کنید و امور باید با جدیت و انگیزه پیگیری شود.

این مسئول ادامه داد: اولویت‌های کوتاه مدت ما مشخص است و ما باید واحدهای تولیدی غیرفعال را فعال کنیم اما تشخیص اینکه چگونه فعال کنیم خیلی مهم است چرا که سیستم رانتی و عدم شفافیت‌ها قابل کتمان نیست و موجب شده است فضایی ایجاد شود که با کمبود نقدینگی مواجه شویم.

وی اذعان داشت: برخی از واحدها توجیه اقتصادی ندارد و رقابت‌پذیر نیست که نباید از چنین واحدهایی حمایت شود و اصراری هم نیست که روی این واحدها هزینه شود.

طرح‌های نیمه تمام با 70 درصد تخفیف به افراد دارای اهلیت واگذار می‌شود

وزیر کشور با بیان اینکه در بحث واگذاری طرح‌های نیمه تمام باید تلاش کنیم گفت: 30 هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام استان باید واگذار و ساماندهی شود.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور محترم از ابتدای دولت روی ساماندهی طرح‌های نیمه تمام پافشاری کرده است و قرار بر این است این طرح‌ها با 70 درصد تخفیف به افراد دارای اهلیت واگذار شود.

این مسئول با بیان اینکه مسکن مهر تصمیم غلطی نیست بلکه اجرای آن نادرست بود، یادآور شد: اصل 44 را مقام معظم رهبری، انقلابی در اقتصاد دانستند که به دلیل اجرای نادرست و نااهلی واگذاری‌ها مشکلات فراوانی برای کشور ایجاد کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود تبیین کرد: منابع داخلی ما پاسخگوی رسیدن به رشد 8 درصدی نیست و با منابع موجود اگر بهره‌وری را بالاتر ببریم در نهایت می‌توانیم سه درصد رشد کنیم و ناچاریم سرمایه‌گذاری خارجی را جذب کنیم.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: تبیین درست اقتصادمقاومتی و تفهیم آن بسیار مهم است و حتی لازم است برای مسئولان دوره‌های آموزش مفهوم رشد و توسعه و در نهایت اقتصاد مقاومتی برگزار شود و صدا و سیما باید برای نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی، کارآفرینی و ... برای مردم تلاش کند.

برچسب ها: وزیر کشور ، تبریز ، اقتصاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: