جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
امام جمعه عجب شیر:
عجب شیر ما - امام جمعه عجب شیر گفت: وکلای دادگستری نباید در مساله طلاق زوج ها، عجولانه اقدام کنند بلکه تا می توانند زمینه آشتی آن ها را فراهم کنند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمود شربیانی روز چهارشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در این شهرستان افزود: در زمان حاضر مساله طلاق زوج ها، کار قوه قضائیه را سنگین‌تر کرده و جامعه را به چالش کشانده است.
وی با اشاره به اینکه وکلا نباید در مساله طلاق جولان دهند، اظهار کرد: موسسات وکالتی که تبدیل به مبلغان طلاق و به ویژه طلاق توافقی شده اند، از عاملان اصلی افزایش طلاق در جامعه بوده و غفلت از آن ها عاقبت خوبی به همراه ندارد.
امام جمعه عجب شیر یادآور شد: از ابتدای تاریخ تاکنون خانواده اصلی‌ترین نهاد اجتماعی بوده و این نهاد در آموزه‌های دینی ما و فرهنگ ناب اسلامی در جایگاه رفیع و والایی قرار گرفته است.
حجت الاسلام شربیانی ادامه داد: دولت‌ باید به رشد و تعالی کیفی خانواده توجه کافی داشته باشد و با دادن امتیازها و تسهیلات رفاهی و آموزشی به سرانه بهداشت و سلامت روانی خانواده‌ها توجه بیشتری کند تا کانون گرم خانواده‌ها سرد و متلاشی نشود.
وی گفت: بهترین بستر فرهنگی و سلامت جسم در روح و روان خانواده حاکم بوده و دعواهای خانوادگی کانون خانواده را سست می‌کند.
حجت الاسلام شربیانی افزود: مساله طلاق روز به روز در جامعه ما بیشتر می‌شود و آثار ویرانگری برای زوج ها، فرزندان و جامعه دارد و هدف دشمن نیز سست کردن بنیان خانواده است.
سرپرست فرمانداری عجب شیر نیز در این جلسه گفت: طلاق از آسیب های جدی اجتماعی، بنیان خانواده را از بین می برد و عواقب سوء بسیاری را متوجه فرد و جامعه می کند بنابراین پیشگیری و کاهش میزان آن باید در دستور کار دستگاه های مرتبط قرار گیرد.
سیدشمس الدین مراثی از افزایش آمار طلاق در این شهرستان خبر داد و افزود:‌ باید با هماهنگی و تعامل دستگاه ها در راستای کنترل و کاهش این آمار فعالیت بیشتری شود.
وی با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های مهارتی اجتماعی به خانواده‌ها، اظهار کرد: با ارائه این آموزش ها در سطح خانواده‌ها، می توان جامعه ای سالم داشت.
مراثی با اشاره به ضرورت ارائه آموزش قبل از ازدواج برای فرزندان توسط والدین، ادامه داد: آموزش قبل از ازدواج برای فرزندان منجر به کاهش طلاق در جامعه می‌شود.
وی، برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره ی خانواده قبل و بعد از ازدواج را ضروری دانست و گفت: باید ‌در دوره های آموزشی عواقب ناشی از طلاق بررسی و تبیین شود.
رئیس دادگستری عجب شیر نیز در این جلسه گفت: بالاترین آمار ورودی پرونده‌های حقوقی مربوط به پرونده‌های خانواده بوده و میانگین ورودی این پرونده‌ها در سال 525 فقره و در هر ماه 44 مورد است.
عبدالرضا نواپور با بیان اینکه آمار نشان می دهد 50 درصد پرونده‌های حقوقی دادگستری مربوط به خانواده است، افزود: آمار نشان می دهد که در سال 92 هر ماه 40 پرونده خانواده، در سال 93
هر ماه 48 پرونده و در سال 94 نیز هر ماه 44 پرونده در داگستری این شهرستان تشکیل شده است.
وی، معضل طلاق در عجب شیر را نگران کننده دانست و اظهار داشت: این معضل اجتماعی روز به روز در حال گسترش بوده و این شهرستان در این زمینه پس از شهر مهربان در رتبه دوم میزان طلاق در استان قرار دارد.
نواپور، اعتیاد، مشکلات اقتصادی، عدم آشنایی اصولی زوج ها و نابسامانی های اخلاقی و معیشتی را از جمله مهم ترین عوامل ازدیاد طلاق در سال های اخیر در این شهرستان اعلام کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: