سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی تاکید کرد:
عجب شیر ما - رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با تاکیدبراینکه مخترعان جوان را حمایت می کنیم، گفت: اگر نتوانیم از نوابغ خود حمایت کنیم می بایست بار دیگر شاهد پدیده ی زیانبار فرار مغزها باشیم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا،  مجید واحدی بعداز امروز دوشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از اولین ابر درخت هوشمند مصنوعی در دانشگاه پیام نور تبریز با اعلام این مطلب گفت: دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی از ظرفیت های بالایی در زمینه ی مسائل علمی-پژوهشی برخوردار است و با برنامه ریزی های انجام شده این فعالیت ها را به نحو احسن پیگیری می کنیم.

وی لابی کشورهای دیگر برای تملک ایده ها و اختراعات دانشجویی را گوشتزد کرد و از تمامی مسولان استانی و کشوری خواست تا پشتیبانی از نوابغ مانع از خروج دانش از کشور شوند.

وی توجه به مسائل علمی و پژوهشی را از راهکار های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: تنها زمانی شاهد شکوفایی اقتصادی درون زا خواهیم بود که زمینه های پویای توانگران داخلی را فراهم کنیم.

واحدی حمایت از اختراعات و طرح های نوین را از اولیت های این دانشگاه برشمرد و افزود: در آینده ی نزدیک از ۵ دستاورد نوین دانشجویان این دانشگاه رو نمایی خواهد شد که از جمله ی آنها میتوان به خانه ی هوشمندر، پهپاد های نسل جدید و اگزوز بهینه سازی شده خودرو جهت مقابله با آلودگی هوا اشاره کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی در پایان بار دیگر بر حمایت همه جانبه از فعالیت های علمی- پژوهشی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: با تکیه بر توانایی های موجود و علم به قابلیت های موجود سعی در معرفی دانشگاه پیام نور استان بعنوان دانشگاهی پیشرو را داریم.

در پایان این مراسم پیمان محمودزاده و امیر عباس مفید مخترعان دانشجوی ابر درخت مصنوعی هوشمند و نیز اساتید نمونه دانشگاه پیام نور استان با اهدای تندیس و لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

شایان ذکر است بعد از اتمام این همایش بخش نمایشگاهی مرحله ی استانی جشنواره رویش ونشریات دانشجوی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی با حضور دکتر محمد علی کریمی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور و دکتر واحدی رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

برچسب ها: مخترع ، دانشگاه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: