جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
فرماندار بانه:
عجب شیر ما - فرماندار بانه گفت: سرنوشت كشور و تمام فعاليت ها و برنامه هاي مهمي كه در هر كشور و جامعه اي جريان دارد در دست معلمان است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، راشد عذيري روز شنبه در همايش تجليل از معلمان برتر شهرستان بانه در سالن آمفي تئاتر ارشاد اسلامي اين شهر گفت: اگر بخواهيم جامعه اي مترقي و در حال توسعه داشته باشيم بايد توجه به نيازهاي آموزش و پرورش را در اولويت قرار دهيم.
وي افزود: تربيت و آموزش نسل آينده ساز كشور از رسالت هاي مهم و خطير آموزش و پرورش است و اين نهاد بايد تمام تلاش خود را به كار بگيرد تا نسلي پويا، مسووليت پذير، متفكر و نقاد را تربيت كند.
وي با اشاره به حساسيت شغل معلمي گفت: شغل معلمي شغلي حساسي و حياتي است هر چه قدر معلمان دغدغه هاي فكري كمتري داشته باشند در امر تعليم و تربيت موفق تر خواهند بود و با توجه به حساسيت امر تعليم و تربيت بايد به حل مشكلات معلمان خصوصا مشكلات معيشتي توجه ويژه شود.
عذيري تاكيد كرد: هزينه هايي كه در آموزش و پرورش صرف مي شود نوعي سرمايه گذاري است كه سود آن در آينده چندين برابر خواهد شد.
وي گفت: معيشت معلمان مهمترين دغدغه دولت است و دولت تمام تلاش و توان خود را به كار مي گيرد تا مشكلات معيشتي معلمان را حل كند.
مدير سواد آموزي استان كردستان نيز در ادامه اين همايش گفت: ساختار مديريتي كشور به طور مستقيم مديون تلاش معلمان است و افرادي كه در پست هاي مهم مديريتي قرار دارند دست پرورده همين معلمان هستند.
رمضان يوسفي افزود: تقدير و قدرداني از معلمان بايد به صورت يك فرهنگ در ميان جامعه نهادينه شود چرا كه همه پيشرفت هاي علمي و اجتماعي در سايه تلاش معلم به ثمر رسيده است.
وي با اشاره به وجود آيات متعدد در قرآن كريم درباره مقام و منزليت معلم گفت: در قرآن كريم انبيا خدا به عنوان معلمان دوم بشريت معرفي شده اند كه نشان از جايگاه والاي معلم و ارزش علم و علم اموزي در دين مبين اسلام دارد.
برچسب ها: معلمان ، سرنوشت ، کشور
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: