پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
فرماندار:
عجب شیر ما - معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار ويژه ايرانشهر گفت: تاكنون 10 هزار تن گندم مازاد بر مصرف كشاورزان در اين شهرستان خريداري و به سيلوها حمل شده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، نبي بخش داوودي در حاشيه بازديد از روند خريد گندم مازاد بر نياز كشاورزان ايرانشهري اظهار داشت: خريد گندم از سوي دولت همچنان ادامه دارد و كشاروزان مي توانند گندم خود را به ازاي هر كيلو گرم 12 هزار و 705 ريال تحويل دولت دهند.
وي با بيان اينكه هيچ گونه محدوديتي براي خريد گندم كشاورزان اعم از پرداخت پول و ذخيره سازي وجود ندارد گفت: سيلوهاي ايرانشهر ظرفيت ذخيره سازي بيش از 45 هزار تن گندم را دارند.
فرماندار ايرانشهر افزود: امسال كشاورزان اين شهرستان شش هزار هكتار از اراضي كشاورزي خود را به كشت گندم اختصاص دادند كه پيش بيني مي شود از اين سطح بيش از 20 هزار تن گندم برداشت و تحويل سيلوها شود.
داودي بيان كرد: خريد تضميني گندم از سوي دولت سبب شده تا كشاورزان سطح زير كشت اين محصول استراتژيك را در سال زراعي 95 - 94 به بيش از 10درصد افزايش دهند.
وي گفت: سيلوهاي گندم ايرانشهر علاوه بر خريد گندم در اين شهرستان، گندم هاي نقاط ديگر جنوب استان را نيز خريداري مي كنند.
شهرستان ايرانشهر با 30هزار هكتار اراضي زراعي و باغي و 17هزار بهره بردار يكي از عمده مراكز توليد انواع محصولات كشاورزي در استان است.
برچسب ها: گندم ، ایرانشهر ، 10 تن
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: