پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
امام جمعه ایلام:
عجب شیر ما - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تربیت اعتقادی، عملی و معنوی نسل جوان از وظایف اصلی مسئولان سپاه است تا این نسل در روند حوادث و موضوعات مختلف دچار لغزش نشود و محكم و پا برجا از دستاوردهای انقلاب حفاظت كند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، حجت السلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز شنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اظهار كرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، سپاه به عنوان ستون و ركن نظام دارای شاكله ایمان، تقوا، مردمداری و لنگرگاه و حافظ دستاوردهای انقلاب است و باید عناصری را تربیت كند كه مدافع آرمان های نظام باشند.
وی به تشریح شخصیت علمی استاد شهید مرتضی مطهری نیز پرداخت و افزود: شخصت بی نظیری چون شهید مطهری و آثار این متفكر مورد تایید امام راحل بود و ایشان تاكید فراوانی بر مطالعه آثار این شهید بزرگوار از سوی اقشار مختلف جامعه و به ویژه مسئولان داشتند.
حجت الاسلام لطفی تاكید كرد: شهید مطهری دارای بصیرت و حكمت بود و واقعیات روزگار عصر خویش را به خوبی و روشنی درك می كرد و به اعتقاد امام راحل، مطهری تنها برای خدا كار كرد و ضمن تربیت شاگردانی با بصیرت و انقلابی مزد خدمات الهی خود را با شهادت دریافت كرد.
وی یادآور شد: همه آحاد جامعه و به خصوص روحانیون و اهل حوزه باید از آثار و نوشته های این متفكر و علامه استفاده های شایانی ببرند و به بصیرت افزایی دست یابند و همچون شهید مطهری مسایل روز را دقیق رصد كنند.
وی با بیان اینكه این شهید گرانقدر هنوز ناشناخته مانده است، گفت: ایشان در دهه 30 مبارزات موفقی به ویژه در سطح دانشگاه ها با تفكرات حزبی چون ماتریالیسم، كمونیسم و ارتداد داشت و دشمنان و تفكرات ملحدانه آنها را مغلوب ساخت و دارای بصیرتی شگرف در تحلیل مسایل و موضوعات مختلف بود.
امام جمعه ایلام در ادامه به فرارسیدن ماه مبارك شعبان و ادعیه شعبانیه اشاره كرد و افزود: امام راحل نسبت به ادعیه شعبانیه اهتمام خاصی داشتند چرا كه این دعاها علاوه بر جنبه های معنوی دارای آثار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز هستند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام یادآور شد: امام خمینی (ره) تا آخرین لحظات زندگی خود معنویت و زهد را در زندگی رعایت كردند و در زمان رهبری كشور با وجود محبوبیت، نفوذ كلام و جایگاه بسیار ویژه ای كه در بین مردم داشتند اما دچار زرق و برق دنیوی نشدند.
وی تاكید كرد: نمایندگان ولی فقیه در حوزه های مختلف باید بصیرت افزایی را جز برنامه های اصلی خود قرار دهند و نسبت به این موضوع حساسیت ویژه ای داشته باشند چرا كه جامعه امروز ما به افراد بصیر و آگاه نیاز مبرم دارد.
در این دیدار كه در حسینه حضرت زینب (س) دفتر امام جمعه ایلام برگزار شد جمعی از مسئولان و رده های سپاه و بسیج استان ایلام حضور داشتند.
هفته عقیدتی سیاسی همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری و هفته گرامیداشت معلم از 12 تا 18 اردیبهشت ماه نامگذاری شده است.
برچسب ها: تربیت ، اعتقادی ، سپاه ، وظیفه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: