شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
منتخب مردم ارومیه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسنا:
عجب شیر ما - منتخب مردم ارومیه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر احیای دریاچه ارومیه به عنوان یکی از اولویت های اصلی در مجلس شورای اسلامی خواهم شد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، سید هادی بهادری در گفت و گو گفت: کار ستاد احیای دریاچه ارومیه اجرا و کار یک نماینده نظارت بر اجرای کار است ولی ماهیت کار فرقی ندارد و با طرح هایی که ستاد برای احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته، مسئولیت اصلی ما پیگیری طرح است تا کار به نحو احسن به پیش برود.

وی گفت: در حال حاضر مشکل نگران کننده ای از بابت دریاچه وجود ندارد و طرح10 ساله ای که در نظر گرفته شده، در یک سال اخیر پیشرفت خوبی داشته و قول من به مردم این است در 4 سال آینده مجددانه پیگیری حل مشکل دریاچه ارومیه باشم.

وی در توضیح اقدامات اخیر گفت: در حوزه های فرهنگی و اجرایی کارهای مفیدی صورت گرفته و در حال حاضر 2 کیلو متر از کانال زاب حفر شده و اتصال زرینه رود به سیمینه رود، آبیاری های تحت فشار و انتقال آب از لوله از جمله اقداماتی است که در یک سال اخیر صورت گرفته است.

وی در رابطه با برنامه های در نظر گرفته شده سال 95 برای دریاچه ارومیه گفت: امسال کشور با کسری بودجه مواجه است اما بنا به دستور ریاست جمهوری مهم ترین برنامه کشور بعد از مسئله امنیت بحث دریاچه ارومیه است و این جای بسی خوشحالی است اما باید در نظر گرفت که دریاچه ارومیه یک مسئله سیاسی نیست.

منتخب مردم ارومیه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه امسال 43 سانتی متر افزایش تراز داشته و با کارهایی که  صورت می گیردجای امید است که با وجود مشکلات بسیار از جمله مشکل نقدینگی دریاچه ارومیه جانی دوباره بگیرد.

بهادری گفت: دو مسئله اساسی دریاچه ارومیه، مدیریت منابع آب و انتقال حوضه به حوضه است ولی آب در دسترس ما محدود است و میزان استفاده  از آب دریاچه ارومیه 75 درصد است و این مسئله دریاچه را به سمت کویر شدن پیش می برد لذا در بحث مدیریت منابع آب اگر این مقدار را تا 50 درصد کاهش دهیم لزومی ندارد لطمه ای به بخش کشاورزی بزنیم و با 3 میلیارد و 100 میلیون متر مکعب می توانیم دریاچه ارومیه را احیا کنیم.

منتخب مردم ارومیه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منطقی ترین راه برای انتقال آب، رودخانه زاب است و به لحاظ جغرافیایی رودخانه زاب باصرفه تر از رودخانه ارس است ولی باید در نظر گرفت که انتقال آب از یک حوضه به حوضه ای دیگر یک بحران است اما به لحاظ بحران دریاچه ارومیه این یک امری ضروری است و در حال حاضر چاره ای جز این نداریم.

وی با اشاره نقش علم در مدیریت صحیح گفت: وظیفه یک نماینده تصمیم گیری و پایه تصمیم گیری علم است و نماینده یک پست اجرایی نیست بلکه تصمیم گیرنده برای امور مهم کشوری است از این جهات نباید جایگاه علم را فراموش کرد.

برچسب ها: هادی بهادری ، ارومیه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: