شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
عجب شیر ما - کار تراکتورسازان برای کسب سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا، به اما و اگر کشید.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، تراکتورسازی هم اکنون با 45 امتیاز، پس از تیم‌های استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس تهران، در جایگاه چهارم جدول قرار گرفته و هم امتیاز با نفت 45 امتیازی است و تنها به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم، در رده چهارم است.

 

سرخپوشان تبریزی در دو بازی باقیمانده خود در رقابت‌های لیگ برتر، به ترتیب میهمان استقلال تهران و میزبان استقلال اهواز هستند.

 

شاگردان قلعه‌نویی برای قرار گرفتن در رده‌های بالاتر از رده چهارمی، قطعاً باید هر دو بازی آینده خود را با پیروزی پشت سر بگذارند و منتظر شکست یکی از سه تیم بالایی خود در هر دو بازی آینده بمانند تا شاید به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به آن‌ها در رده بالاتری قرار گرفته و به طور مستقیم راهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شوند.

 

این در حالی است که استقلال در دو بازی آینده خود، تراکتور و صبا را پیش رو دارد، استقلال خوزستان به مصاف پدیده و ذوب آهن می‌رود و پرسپولیس با تیم‌های گسترش فولاد و راه‌آهن بازی دارد.

 

در صورت پیروز نشدن تراکتوری‌ها در یکی از دو بازی آینده و از دست دادن امتیاز از شش امتیاز ممکن، کسب سهمیه مستقیم آسیایی، غیر ممکن می‌شود و با فرض مطلوب نبودن نتایج نفت تهران در دو بازی بعدی، تراکتور می‌تواند کار خود را با قرار گرفتن در همین رده چهارم به پایان برساند و در آن‌صورت باید منتظر قهرمانی استقلال در فینال جام حذفی باشند تا با سهمیه چهارم ایران، راهی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا شوند.

 

با این تفاسیر، کار تراکتورسازان برای صعود مستقیم به لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده، سخت به نظر می‌رسد و این تیم باید به دنبال قرارگیری در رده چهارم جدول باشد تا در صورت قهرمانی استقلال در جام حذفی، بتواند به پلی‌آف مسابقات فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا برسد.

 

جدول لیگ برتر در پایان هفته بیست و هشتم:

 

1) استقلال / 51 امتیاز / تفاضل 16+

2) استقلال خوزستان / 51 امتیاز / تفاضل 16+

3)  پرسپولیس / 51 امتیاز / تفاضل 13+

4) تراکتورسازی / 45 امتیاز / تفاضل 10+

5) نفت / 45 امتیاز / تفاضل 8+

6) ذوب آهن / 43 امتیاز / تفاضل 12+

7) صبا / 40 امتیاز / تفاضل 6+

8) گسترش فولاد / 38 امتیاز

9) سپاهان / 38 امتیاز

10) سایپا / 36 امتیاز

11) پدیده / 36 امتیاز

12) فولاد / 31 امتیاز (یک بازی کمتر)

13) ملوان / 26 امتیاز

14) سیاه‌جامگان / 24 امتیاز

15) راه‌آهن / 22 امتیاز

16) استقلال اهواز / 13 امتیاز (یک بازی کمتر)

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: