جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
عجب شیر ما - مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود یک هزار و 400 کودک چند قلو در آدربایجان شرقی از وجود 50 هزار فرزند مهدکودکی در استان خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ارشدزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه بودجه بهزیستی در سال گذشته 70 میلیارد تومان بوده و امسال نیز 15 درصد به این میزان افزوده خواهد شد، افزود: از مجموعه اعتبارات بهزیستی بیش از 60 میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استانی در اجرای برنامه‌های سلامت محور هزینه شده است و بیش از 40 میلیارد تومان کمک‌های مردمی این خدمات را همپوشانی کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه، نقش بهزیستی بیشتر در سلامت جسمی و روانی مردم است، افزود: یکی از نقش‌های بهزیستی برای تحقق سلامت اجتماعی، جسمی و روانی مردم قبل از تولد آغاز می‌شود و آن هم در خصوص مهارت‌های قبل از ازدواج و پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی است.

ارشدزاده اضافه کرد: در این زمینه 466 هزار نفر از جمعیت استان را توانستیم در حوزه سلامت روانی و اجتماعی آموزش دهیم و در سال‌جاری با صدور مجوز تشکیل بیش از 100 مرکز مشاوره و روان‌شناسی از سوی اداره کل بهزیستی، برای 78 هزار نفر از جمعیت استان در این مراکز ارائه خدمات شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به فعالیت بیش از 119 مرکز مشاوره درمان و آسیب‌های اعتیاد در استان، بیان کرد: سال گذشته بیش از 40 هزار نفر از معتادین در این مراکز از خدمات ارائه شده بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های این اداره طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم است که در سال گذشته 140 هزار نفر از کودکان 3 تا 6 ساله مورد غربالگری قرار گرفتند، ادامه داد: همچنین غربالگری شنوایی نوزادانی که تازه متولد شده‌اند و کاشت حلزون از دیگر اقدامات بوده که در این خصوص نیز سال گذشته 55 هزار کودک مورد غربالگری قرار گرفتند.

ارشدزاده در ادامه با بیان اینکه بیماران روانی مزمن نیز جزو جمعیت هدف بهزیستی به شمار می‌روند، اضافه کرد: در این خصوص در زمینه آموزش و توانبخشی و حمایت‌های اجتماعی در سال گذشته برای 3 هزار و 500 نفر ارائه خدمات انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه معلولان جسمی و ذهنی برای 10 هزار نفر در سال گذشته خدمات تخصصی توانبخشی و مراقبت در منزل و نگهداری شبانه‌روزی ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته 10 هزار سالمند نیازمند خدمات بهزیستی را تحت پوشش قرار دادیم، ادامه داد: در رابطه با کودکان اوتیسم، سال گذشته برای 500 نفر از این کودکان خدمات ارائه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یک هزار و 500 نفر از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سال گذشته مورد حمایت و سرپرستی قرار گرفته‌اند، افزود: در بحث مداخلات اجتماعی نیز بیش از 40 هزار نفر از افراد در معرض آسیب و آسیب دیده از خدمات تخصصی بهره‌مند شده‌اند.

ارشدزاده افزود: سال گذشته برای 50 هزار نفر از کودکان در سن مهدکودک و پیش دبستانی در مهدهای شهری و روستایی ضمن برگزاری برنامه‌های آموزشی و مراقبتی و برنامه تامین یک وعده غذای گرم برای کودکان در همه مناطق روستایی و مناطق محروم و حاشیه‌نشین شهرها برای سلامت اجتماعی ارائه حمایت شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: