جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
مهدی تقوی:
عجب شیر ما - همه کارها با یک بشکن درست نمی شود! دولت گذشته بسیاری از ساختارهای اقتصادی را درهم شکست و اکنون احیا و اصلاح آن بسیار سخت تر از ساختن دوباره است. به ویژه آنکه دولت با دست خالی وارد میدان اقتصادی شده است و از درآمدهای نجومی گذشته برخوردار نیست.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، چشم انداز آتی بازار سرمایه را روشن و در عین حال وابسته به وضع کلی اقتصاد ایران دانست.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از سنا، مهدی تقوی گفت: با اجرایی شدن برجام و از زمانی که واحدها و شرکت های تولیدی، بخشی از  قدرت از دست رفته خود را بازیافته اند، تقاضا برای خرید سهام نیز بالاتر رفته و پول جدیدی به بازار سرمایه تزریق شده است .
وی در عین حال افزود: باید واقع بین بود و دید که از کجا به کجا رسیدیم؛  با توجه به تحریم های سنگین بین المللی و سیاست های نادرست سابق باید فرصت داد که برجام و تفاهم نامه ها و حضور  هیات های خارجی در کشور، آثار خود را آرام آرام در اقتصاد ایران نشان دهد.   
تقوی با بیان اینکه مردم چهار سال تورم بالای 25 درصد و دو سال رشد اقتصادی منفی را تجربه و تحمل کردند، تصریح کرد: همه کارها با یک بشکن درست نمی شود! دولت گذشته بسیاری از ساختارهای اقتصادی را درهم شکست و اکنون احیا و اصلاح آن بسیار سخت تر از ساختن دوباره است. به ویژه آنکه دولت با دست خالی وارد میدان اقتصادی شده است و از درآمدهای نجومی گذشته برخوردار نیست.  
این کارشناس اقتصادی  اظهار داشت: البته سرمایه ها و  پس اندازهای داخلی ما به نحوی نیست که بتوانیم رشد سریع را تجربه کنیم. اما دولت یازدهم، برنامه‌های خود برای حل مشکلات اقتصادی را آغاز کرده و شواهد هم نشان از آن دارد که مشکلات به تدریج حل خواهد شد.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: هم اکنون تولید ملی نسبت به دو سال گذشته در وضع بهتری است.  نرخ رشد منفی به نرخ رشد مثبت تغییر کرده و تورم هم رو به کاهش گذاشته است که  بی شک، این شرایط  محصول مدیریت صحیح اقتصاد است.
برچسب ها: دولت ، اقتصاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: