پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
فرماندار تبريز:
عجب شیر ما - فرماندار تبريز با اشاره به اينكه داوطلبان مجلس بايد قانونمندترين افراد باشند، گفت: افكار عمومي به قانون شكني برخي از داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابيه تبريز، اسكو و آذرشهر توجه كنند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، رحيم شهرتي فر افزود: مهلت قانوني تبليغات انتخاباتي در دور دوم انتخابات مجلس دهم در حالي از بامداد روز جاري آغاز شده است كه برخي از داوطلبان اين حوزه انتخابيه با تخطي از قانون نسبت به انحصارطلبي در نصب و آويزان كردن غيرقانوني پارچه و بنر اقدام كرده اند.
وي با اشاره به امحاء اين اقلام تبليغاتي از سوي نيروهاي انتظامي بر طبق قانون مصوب سال 1386 شمسي، گفت: شهرداري هاي حوزه انتخابيه تبريز، اسكو و آذرشهر سازه هاي فلزي و پلاستيكي مستقر كرده اند تا داوطلبان اقلام تبليغاتي را در اين مكان هاي مشخص، نصب كنند.
وي با اشاره به اينكه اين سازه ها كادربندي شده و محل تبليغات تك به تك داوطلبان با نام آنان مشخص شده است، افزود: علاوه بر برگزاري جلسه هاي توجيهي و تحويل لوح فشرده قانون تبليغات انتخاباتي به تمامي داوطلبان، تجربه دور نخست انتخابات مجلس دهم نيز در آنان وجود دارد اما برخي از آنان نسبت به قانون كم توجهي كرده و به صورت گسترده نظم و انضباط تبليغات انتخاباتي را رعايت نكرده اند.
به گزارش ايرنا اين در حالي است كه روز گذشته علي نواداد، رئيس هيات بازرسي انتخابات آذربايجان‌ شرقي نيز از رصد تمامي رفتارها و فعاليت‌هاي نامزدهاي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي خبر داد و گفت: تخلف هاي تبليغاتي داوطلبان در دور دوم انتخابات مجلس دهم به وزارت كشور گزارش مي شود.
در حوزه انتخابيه تبريز، اسكو و آذرشهر محمدحسين فرهنگي، زهرا ساعي، عليرضا منادي، محمداسماعيل سعيدي، ميرعلي‌اصغر الموسوي، سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني، شهاب‌الدين بيمقدار و عباس عباس‌زاده براي كسب چهار كرسي باقيمانده اين حوزه در دور دوم به رقابت مي پردازند.
در دور نخست مسعود پزشكيان و احمد عليرضا بيگي به مجلس دهم راه يافتند.
دور دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي همزمان با سراسر كشور در دهم ارديبهشت سال جاري در آذربايجان شرقي برگزار مي شود.
تعداد شعبه هاي اخذ راي در مرحله دوم انتخابات در حوزه‌هاي انتخابيه باقي مانده يك هزار و 855 شعبه است كه از اين تعداد 255 شعبه سيار خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: