جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
با اشاره به دستگیری‌های اخیر
عجب شیر ما - فرماندار تبریز با اشاره به دستگیری‌های اخیر شورای شهر تبریز گفت: فرمانداری ناظر مصوبات شورای شهر است و تا بدین جا سهل‌انگاری نشده است و اگر هم تخلفی انجام شده است، تخلفات شخصی افراد بوده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، رحیم شهرتی‌فر درباره حواشی اخیر شورای شهر با تاکید بر اینکه تخلفات انجام شده فردی و شخصی است، اظهار داشت: نباید مجموعه شورا و شهرداری تبریز در این موضوع زیر سئوال برود.

وی افزود: فرمانداری ناظر مصوبات شورای شهر است و تا بدین جا سهل‌انگاری نشده است و اگر هم تخلفی انجام شده است تخلفات شخصی افراد بوده است.

شهرتی‌فر درباره انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری در سال 2018 گفت: ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی وجود داشت که تبریز را به عنوان پایتخت نمونه گردشگری در سال 2018 انتخاب کردند.

وی ادامه داد: پیشینه تاریخی شهر تبریز، یک سری آثار ثبت شده ملی، موقعیت تجاری و بازرگانی، گردشگری و منابع طبیعی موجب شده است که تبریز میزبان این رویداد بزرگ باشد.

شهرتی‌فر در پاسخ سئوالی مبنی بر اینکه چه اقداماتی باید انجام شود تا تبریز میزبانی شایسته برای گردشگران خارجی باشد، گفت: باید آمادگی کاملی داشته باشیم تا نواقصات را رفع کنیم و پروژه‌های نیمه کاره را تکمیل کنیم تا بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای گردشگران باشیم.

فرماندار شهرستان تبریز ادامه داد: تنها همه کارها نباید برعهده شهرداری باشد، بخش خصوصی و دولتی دست در دست هم دهند و پروژه‌های نیمه تمام را مورد توجه قرار دهند.

شهرتی‌فر سپس ابراز داشت: نباید پروژه‌ها ناتمام افتتاح شوند، باید هتل‌ها خود را برای این رویداد آماده کنند و در صورتی که نواقصی باشد آنها را تکمیل کنند.

وی افزود: نهادهای فرهنگی در بحث فرهنگی باید فعالیت‌های مربوطه را انجام دهند، ترابری و حمل و نقل خود را برای جابه‌جایی و حمل مسافران آماده کنند، برخورد اولیه و مناسب با گردشگر را آموزش ببینند تا گردشگران رنجیده خاطر نشوند، در کل تمام عوامل ادارات سازمان‌ها و ارگان‌ها و مردم دست در دست هم دهند تا این پروژه به نحو احسن انجام شود.

وی با اشاره به سنگین بودن وظیفه شهرداری در موضوع تبریز 2018 اظهار کرد: عمده کارها بر دوش شهرداری است، از جمله رفت و آمد و بحث ترافیک که اصلی‌ترین معضل شهر تبریز است.

شهرتی‌فر در پاسخ به اینکه دولت چه کمکی می‌تواند برای تبریز 2018 انجام دهد توضیح داد: فعالیت اصلی بر عهده دولت است، از جمله فعالیت‌هایی که  بر عهده دولت است می‌توان به امکان بازسازی پروژه‌های راه، سازماندهی ناوگان ریلی، ترابری، اتوبوسرانی و تاکسیرانی و ایجاد و تکمیل پروژه‌های مجتمع های رفاهی تفریحی اشاره کرد.

فرماندار شهرستان تبریز درباره روند توسعه شهر تبریز نیز گفت: در شهر تبریز روند متوازن است، چرا که در این شهر نیروی انسانی خوب، متخصصین مجرب و سرمایه مادی فوق‌العاده است و از طرفی دیگر با توجه به موقعیت جغرافیایی و بیشینه تاریخی خوب، شهر تبریز در مدار توسعه قرار دارد.

فرماندار شهرستان تبریز در پاسخ به اینکه چرا سازمان‌های دیگر تا این اندازه زیر نظر و ذره بین قرار نگرفته اند، توضیح داد: همانطور که می‌دانید سیاست دولت، انضباط مالی، مبارزه با فساد و همکاری با دستگاه هاست، بر همین اساس نهادهای دولتی خوشبختانه هیچ تخلفی تا این لحظه انجام نداده‌اند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: