پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
محسنی ثانی:
عجب شیر ما - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاکید آمانو به راستی آزمایی شدید از فعالیت هسته ای ایران خط بطلانی به بر ادعای غرب در خصوص نقض قطعنامه و برجام از سوی ایران به دلیل آزمایش موشکی است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت، محمدرضا محسنی ثانی با اشاره به آخرین اظهار نظر دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت هسته ای ایران گفت: در شرایطی یوکیا آمانو تاکید کرد که ایران در معرض شدیدترین راستی آزمایی هسته ای است که غرب ادعا می کند ما با آزمایش موشکی قطعنامه 2231 و برجام را نقض کردیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: اظهارات و تاکیدات دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی حاکی از آن است که ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده و ادعای غرب در خصوص آزمایش موشکی بهانه جویی است.

وی ادامه داد: آمانو نه تنها به ادعای کازب غرب خط بطلان زد بلکه این پیام را مخابره کرد که فعالیت هسته ای ایران در مسیر قوانین و قواعد بین المللی انجام می شود و در بالاترین سطح استاندارد این فعالیت ها رصد می شود.

محسنی ثانی با بیان اینکه اظهارات آمانو تاکیدی بر متعهد بودن ایران است، اظهار داشت: این صحبت ها پاسخی به شانتاژهای رسانهای و دیپلماسی در آمریکا و اروپا علیه فعالیت های دفاعی ایران است. آنها تلاش دارد با این شانتاژ بر برجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل سایه بیندازند.

این نماینده افزود: ایران برای پایان دادن به مناقسه سنگین هسته ای که خسارت بسیاری به کشور و مردم وارد کرده است، دست آژانس بین المللی انرژی اتمی را برای بازرسی های بیشتر باز گذاشت تا ثابت کند ایران در تمام این سالها براساس قواعد بین المللی عملکرده است.

وی تاکید کرد: بازرسی همه جانبه در همه کشورها انجام نمی شود اما برای اینکه سو برداشت ها تمام شود و سایه سنگین این مناقشه 12 ساله از کشور برداشته شود مسئولان در این باره با آژانس به توافق رسیدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آژانس با این کار متوجه شد ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده است، اظهار داشت: رفتار صادقانه ایران اثبات شد و آمانو تا کنون سه بار به آن اعتراف کرده است. بنابراین غرب با ادعاهای کاذب برای عدم پایبندی به تعهدات خود بهانه جویی می کند.

یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که  ایران هم‌اکنون در معرض شدیدترین نظام راستی‌آزمایی هسته‌ای جهان قرار دارد. این کشور نه تنها توافقنامه پادمانی با آژانس، بلکه پروتکل الحاقی را هم اجرا می‌کند؛ اقدامات شفافیت‌سازی که فراتر از تعهدات ایران در توافقات رسمی با آژانس هستند نیز مورد موافقت قرار گرفته‌اند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: