پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
مدیرکل کل امور مالیاتی:
عجب شیر ما - مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: قانون جدید مالیات های مستقیم از اول سال جاری در این استان در حال اجرا بوده که تغییرات قابل توجهی در برخی مواد قانونی آن به وجود آمده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، رسول رسولی افزود: قانون جدید با رویکرد شفافیت اقتصادی و افزایش خود اظهاری و جلوگیری از فرارهای مالیاتی طراحی شده است.
وی با ابراز امیدواری برای تحقق عدالت مالیاتی، افزایش رفاه عمومی و رضایتمندی در بین مردم در سایه اجرای این قانون جدید، گفت: یکی از تغییرات مهم در این قانون حذف ماده 104 قانون قبلی بوده که مربوط به کسر سه درصد مالیات تکلیفی از دریافت کنندگان وجوه است.
وی افزود: با حذف این ماده از اول سال 1395 شمسی وزارتخانه ها، موسسه های دولتی، شهرداری ها، موسسه های وابسته به دولت و کلیه اشخاص حقوقی اعم از انتفاعی و غیرانتفاعی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی موضوع ماده 104 قانون مالیات های مستقیم قبلی مکلف نیستند که 3 % مالیات تکلیفی علی الحساب از دریافت کنندگان وجوه کسر کنند.
رسولی گفت: با تمدید اجرای قانون برنامه پنج ساله ششم، نرخ مالیات بر ارزش افزوده، تغییر نیافته و همان 9 درصد است که افراد مشمول فراخوان های قبلی سازمان مالیاتی کشور باید نسبت به دریافت و واریز آن به حساب های مربوطه اقدام کنند.
اصلاحیه قاون مالیات های مستقیم در مرداد ماه سال گذشته توسط رئیس جمهوری ابلاغ شد .
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: