پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
عجب شیر ما - طبیعت بکر و مناطق سرسبز، زیبا و دلنواز شهرستان عجب شیر پذیرای مردم و دوستداران طبیعت در روز انس با طبیعت است
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، دامن کوه ها و باغ های این شهرستان از مناطق و جاذبه های گردشگری و تفریحی آذربایجان شرقی بوده و به واسطه دارا بودن آلاچیق، چشمه آب طبیعی و سرویس های بهداشتی مورد استقبال گردشگران و مسافران نوروزی است.
گسترش این خطه در ساحل دریاچه ارومیه و دامنه کوه زیبای سهند، همراه با رودهای خروشان، چشمه های جوشان و طبیعتی دلپذیر، از گذشته های دور به این منطقه اعتبار خاص و چشم اندازی بدیع بخشیده است.
منطقه توریستی قلعه چای عجب شیر از مناطق گردشگری این شهرستان بوده که در روز طبیعت، پذیرای گردشگران زیادی از شهرهای مختلف بویژه مرکز استان و استان های همجوار است.
بیشتر گردشگران روز سیزده بدر در حاشیه روستاهای الینجق، بوکت، تپیک دره، تجرق، زاویه، صومعه، گنبد، مهماندار، ولینجق، هرگلان، یایچی، ینگجه، پسیان، رحمانلو ، قبادلو و گل تپه و دیگر باغ های این شهرستان اتراق می کنند.
از جاهای دیدنی و مورد وثوق گردشگران این شهرستان می توان به آب های گرم دریاچه ارومیه، مواهب طبیعی و دیدنی های دیگری مانند آب طلایی گنبد، آبشار زیبای چاخ چاخ، شکوه دره کبوتران و تفرجگاه خاطره انگیز باغدره اشاره کرد.
چشمه های تگرگی خاتون بیگ، قلعه ضحاک ، سد قلعه چای و غارهای خمره ای هرگلان نیز از دیگر قابلیت های طبیعی و استعدادهای جهانگردی این شهرستان برای ایام تعطیلات نوروز و جشن سیزده بدر است.
سیزدهمین روز از فروردین برای ایرانی ها روز انس و الفت با طبیعت بوده بنابراین کمتر فرد ایرانی است که در این روز به دامان طبیعت پناه نبرد و از طراوت و سرسبزی و نشاط طبیعت بهره نگیرد.
طبیعت یک موجود زنده، بسیار حساس و آسیب پذیر بوده و بی توجهی و آلوده کردن آن نه تنها ما بلکه آیندگان را از مواهب آن بی بهره می کند.
براساس اعلام شهردار عجب شیر، در روز انس با طبیعت، ماموران این شهرداری شش هزار کیسه زباله بین مردم و علاقه مندان به طبیعت توزیع می کنند.
اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عجب شیر برای حفاظت از عرصه های طبیعی این شهرستان در این روز، اقدام به توزیع تراکت و نصب بنرهای تبلیغاتی کرده تا مسافران و گردشگران طبیعت هرچه بیشتر نسبت به حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تلاش کنند.
شهرداری جوان قلعه نیز در روز انس با طبیعت حدود هزار کیسه زباله میان مسافران و گردشگران توزیع می کند و اورژانس، آتش نشانی و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در بخش قلعه چای این شهرستان برای خدمات دهی به مسافران مستقر شده اند.
شهرستان عجب شیر با مساحت حدود 738 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان های اسکو و آذرشهر، از شرق به شهرستان مراغه، از غرب به دریاچه ارومیه و از جنوب نیز به شهرستان بناب محدود است.
برچسب ها: عجب شیر ، محیط زیست ، گردش
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: