جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی خبر داد
عجب شیر ما - دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی،‌ با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه سالجاری بیش از ۱ تن و ۶۳۰ کیلوگرم کشف شده است، گفت: این میزان کشفیات ۸۳ درصد نسبت به کشفیات سال گذشته رشد یافته است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، محمدعلی نصرتی، در آخرین جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی در سال 94، با اشاره به اینکه این استان بیش از 270 کیلومتر مرز با کشورهای جمهوری آذربایجان، جمهوری خود مختار نخجوان و ارمنستان دارد،‌ اظهار داشت: مرزهای این استان، یکی از مرزهای پاک کشور است.

وی با اشاره به اینکه در 11 ماهه سالجاری بیش از 1 تن و 630 کیلوگرم کشف شده است، افزود: این میزان کشفیات 83 درصد نسبت به کشفیات سال گذشته افزایش یافته است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی،‌ با بیان اینکه امسال 38 باند تهیه و  توزیع مواد مخدر در استان منهدم شده است،‌گفت: در این مدت،‌ بیش از 19 هزار توزیع کننده نیز دستگیر و به مقامات مسئول تحویل داده شدند.

نصرتی بر ضرورت تکمیل اردوگاه ماده 42 شهرستان مرند با ظرفیت 3 هزار نفر معتاد تاکید کرد و گفت: با تکیل این اردوگاه،‌ چرخه مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان شرقی تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جنبه مبارزه با مواد مخدر در استان،‌ محوریت اقدامات مبارزه ای در بعد مقابله بیش از پیشگیری بود، اظهار داشت: اکنون مبارزه با مواد مخدر، هوشمند شده و در ابعاد علمی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری می‌شود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی،‌ با اشاره به اینکه برنامه‌های پیشگیرانه در محیط‌های خانواده، آموزشی و کارگری و محلات اجرایی شده است، تصریح کرد: 20 درصد دانش آموزان، تحت پوشش آموزش‌های پیشگیرانه قرار دارند، ضمن اینکه بیشترین افزایش اعتیاد را نیز در بین خانم‌ها شاهد بودیم و باید از افزایش آن جلوگیری کنیم.

نصرتی از برگزاری المپیاد ورزشی بهبودیافتگان مواد مخدر برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: در این المپیاد، 191 بهبود یافته در چندین رشته ورزشی به رقابت پرداختند و توانمندی خود بعد از بهبود یافتگی را به همگان نشان دادند.

وی به وجود 267 مرکز فعال ترک اعتیاد در استان اشاره کرد و اظهار داشت: 248 مرکز از این مراکز را مجموعه‌های غیر دولتی تشکیل می‌دهند که در مجموع برای بیش از 51 هزار نفر معتاد خدمات دهی می‌کنند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی،‌ از فوت 89 نفر در اثر سوء مصرف مواد مخدر در استان خبر داد و ابراز داشت: در آمار فوتی‌ها نسبت به سال گذشته با 9 درصد کاهش مواجه بوده‌ایم.

نصرتی در ادامه،‌ جمع آوری 466 نفر معتاد متجاهر خیابانی و کارتن خواب در سال گذشته را یادآور شد و گفت: همه این افراد برای نگهداری و درمان در اردوگاه ماده 16 ساماندهی شدند.

وی با تاکید بر اینکه باید به بحث فضای مجازی به صورت ویژه در کنار اشتغال معتادان توجه ویژه ای صورت گیرد،‌ تصریح کرد: توسعه کارگاه‌های اشتغال آسان در مناطق حاشیه نشین موضوع مهمی است و تا زمانی که این موضوع حل نشود، پیشگیری‌ها، نتیجه کمرنگی خواهد داشت.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: