پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
رئیس دانشگاه تبریز:
عجب شیر ما - رئیس دانشگاه تبریز از انتخاب این دانشگاه در بین پنج دانشگاه برتر جامع کشور خبر داد.
 به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، محمدرضا پورمحمدی، با اشاره به ارتقاء رتبه این دانشگاه نسبت به سال گذشته در میان دانشگاه‌های جامع کشور از ششم به پنجم، اظهار داشت: بر اساس آخرین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، در رتبه بندی سال 94-93 دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور، دانشگاه تبریز رتبه پنجم دانشگاه های جامع ایران را بدست آورده است.

وی افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور را برای پنجمین سال متوالی به‌صورت رسمی بر اساس 23 شاخص در قالب 5 معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین‌المللی، تسهیلات و فعالیت‌های اجتماعی- اقتصادی رتبه‌بندی نموده، که دانشگاه تبریز این موفقیت را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه تبریز با تأکید بر اینکه در این رتبه‌بندی 63 دانشگاه از دانشگاه‌های جامع کشور در رتبه‌بندی سال 94-1393 حضورداشته‌اند، گفت: در این رتبه‌بندی دانشگاه تهران رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده و دانشگاه‌های تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد، تبریز، شهید بهشتی، اصفهان، گیلان، پیام نور و شهید باهنر کرمان به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا دهم قرارگرفته‌اند.

پورمحمدی با اشاره به جایگاه این دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه فنی و مهندسی، گفت: در این رتبه‌بندی، دانشگاه تبریز بر اساس بیشترین کمیت تولید علم در حوزه فنی و مهندسی، با 20 هزار و 517 استناد، رتبه هفتم را در بین دانشگاه‌های کشور به‌دست آورده است.

به گفته وی، در مورد اثربخشی تولیدات علمی در حوزه فنی و مهندسی نیز این دانشگاه با کسب 1/2 استناد نرمال شده نسبت به تعداد مقالات، رتبه دهم دانشگاه‌های ایران را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه تبریز، با اشاره به دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه فنی و مهندسی نیز گفت: دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، شریف، علم و صنعت ایران، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، خواجه‌نصیرالدین طوسی، آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، شیراز و فردوسی مشهد، بیشترین کمیت علم ایران در حوزه فنی و مهندسی را تولید کرده‌اند
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: