چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
تبریز؛
عجب شیر ما - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری نمایشگاه‌ صنایع دستی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حق پرست در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه های صنایع دستی در استان با همکاری فعالان صنایع دستی  از دو الی12  فروردین ماه 94  در تبریز و سایر  شهرستان‌های استان از جمله مرند، اسکو، آذرشهر، عجب شیر و بناب برگزار خواهد شد.

وی افزود: مرکز تجارت جهانی تبریز واقع در کوی ولی عصر، عمارت شهرداری تبریز و خانه کلکته چی به عنوان سه مکان اصلی برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در نظر گرفته شده‌اند و در ایام عید آماده بازدید علاقه مندان و گردشگران نوروزی خواهند بود.

 حق پرست خاطر نشان کرد: همچنین در موزه آذربایجان، موزه مشروطه، موزه قاجار، خانه تاریخی حیدر زاده و موزه زنده سفال نیز به منظور حمایت از هنرمندان استان و سهولت دسترسی گردشگران، غرفه های فروش صنایع دستی دایر خواهد بود.

 وی با اشاره به حضور گسترده گردشگران در ایام نوروز در استان، برپایی چنین نمایشگاه‌هایی را در راستای معرفی صنایع دستی استان به گردشگران ضروری دانست و بر لزوم ارائه آثار شاخص و مطرح صنایع دستی در این نمایشگاه ها تأکید کرد.

حق پرست با ابراز خشنودی از رویدادهای فرهنگی سال 94 در حوزه صنایع دستی و گردشگری، انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، انتخاب تبریز به عنوان شهرجهانی فرش دستباف و کسب 97 نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در سومین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شمالغرب کشور را نشانگر پتانسیل بالای استان برای حضور پر رنگ در عرصه های ملی و بین المللی عنوان کرد.

وی با اشاره به سهم بالای هنرمندان شهرستانی در دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی به خصوص اهر و مراغه، بر لزوم حمایت از هنرمندان صنایع دستی شهرستان های استان با توجه به توانمندی های بسیار آن‌ها تأکید کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: