پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
عجب شیر ما - مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و دبیر کمیسیون کارگری استان بوشهرگفت: مبلغ 273 میلیارد ریال بابت حقوق معوق کارکنان و کارگران شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) واریز شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، سید اسماعیل موسوی روز شنبه افزود: این مبلغ مربوط به 4.5 ماه حقوق معوق کارگران شرکت صدراست که در دو مرحله پرداخت شده است.
وی یادآورشد: مرحله نخست پرداخت حقوق معوق مربوط به اواخر بهمن ماه 94 بالغ بر 108 میلیارد ریال مربوط به دو ماه توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) به حساب پیمانکاران و از آن طریق به کارگران منتقل شد.
دبیر کمیسیون کارگری استان بوشهر اضافه کرد:باتوجه به مسدود بودن حساب های صدرا این مرحله را با تاخیر مواجه کرد.
موسوی افزود: مرحله دوم پرداخت حقوق کارکنان و کارگران صدرا نیز روز چهارشنبه 19 اسفند 94 با پیگیری های مستمر رئیس و دبیر کمیسیون کارگری استان بوشهر در قالب 165 میلیارد ریال به حساب صدرا واریز و روز پنج شنبه 20 اسفند 94 حقوق 2.5 ماه کارگران پرداخت شد.
دبیر کمیسیون کارگری استان بوشهر گفت: پیگیری های جدی مبنی بر پرداخت حق بیمه و نیز عیدی آخر سال کارگران صدرا نیز انجام شده است و مدیران این شرکت وعده داده اند که در هفته جاری نسبت به پرداخت مطالبات یادشده اقدام کنند.
موسوی اظهار داشت: شرکت صدرا یکی از افتخارات صنعتی استان بوشهر است و سرنوشت این واحد صنعتی برای مدیران استان بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر اقدام های موثر و مهمی در راستای بهبود وضعیت شرکت صدرا انجام شده است، گفت: یکی از اقدام ها ساماندهی و تعیین و تکلیف مالکیت و مدیریت صدراست که با پیگیری استاندار بوشهر، هیات دولت و با تدبیر فرماندهان و مدیران قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در حال تجدید نظر و ترسیم شرایط بهتر برای آینده صدرا رقم خواهد خورد.
دبیر کمیسیون کارگری استان بوشهر افزود: همچنین تعیین و تکلیف بدهی های صدرا به سازمان های دولتی، پیمانکاران و کارگران از دیگر اقدام های موثری بوده که در راستای بهبود وضعیت شرکت صدرا انجام شده است و بخش قابل توجه ای از موضوع های مطرح شده در کمیسیون کارگری استان به آن معطوف شده است.
موسوی با قدردانی از صبر و متانت کارگران شرکت صدرا از آنان و مدیران مربوطه خواست با تمام توان و ظرفیت در راستای احیا این شرکت صنعتی و انجام تعهدات داخلی و خارجی تلاش کنند.
وی افزود: پیگیری های مستمر استاندار ، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و اعضای کمیسیون کارگری استان بوشهر، مسئولان قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) و شرکت صدرا در تحقق مطالبات کارگران نقش بسزایی داشته است.
موسوی یادآورشد: رسانه های مکتوب و مجازی در انتقال مسایل و مشکلات همه واحدهای کارگری همکاری مطلوبی داشته اند و انتظار می رود مسایل کارگری را با دقت بیشتر مطالعه، کارشناسی و سپس انعکاس دهند.
عدم پرداخت حقوق کارگران شرکت صدرا باعث تجمع های صنفی آنها و استمداد از مسئولان برای پیگیری مشکلاتشان شده بود.
شرکت صدرا در زمینه سکوی نفتی و کشتی سازی در جزیره ای به همین نام در جوار شبه جزیره بوشهر فعالیت می کند و زمینه اشتغال بیش از دو هزار نفر را فراهم کرده است.
برچسب ها: صدرا ، کارگران ، واریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: