سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
عجب شیر ما - استاندار اصفهان گفت: در سالجاری حدود 60 هزار شغل جدید در استان ایجاد شده است.
 به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، رسول زرگر پور در آخرین جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، از مسئولان ذیربط خواست ضمن ایجاد اشتغال پایدار بنحوی برنامه ریزی کنند که افرادی که کار خود را به نوعی از دست داده اند بتوانند کار خود را باز یابند.
وی اظهار کرد: بدلیل رکود و تعطیلی برخی از کارخانه ها، تعدادی نیز شغل خود را از دست داده اند و لازم است مسولان دستگاه های ذیربط پیشنهادهای خود را در این باره در اولین جلسه سال آینده ارائه کنند.
استاندار اصفهان یادآوری کرد: استان اصفهان بدلیل برخورداری از نیروی متخصص و امکانات و زیرساختهای لازم ظرفیت لازم را برای هرگونه حرکت و طرح پایلوت و خلاقانه داراست.
مدیر ارشد استان همچنین از مدیران مربوطه خواست نسبت به تهیه تحلیل جامع از میزان موفقیت طرح اشتغال روستائی و ارسال آن به دفتر روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری برای اجرای بهتر و مطلوب تر آن اقدام کنند.
در این جلسه معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون ،کار و فاه اجتماعی با ابراز خرسندی از میزان اشتغال ایجاد شده در استان گفت: با این وجود از استان اصفهان بدلیل درک بالا و سرمایه اجتماعی مطلوب، انتظار بیشتری وجود دارد.
عیسی منصوری گفت: دلیل اینکه در اصفهان نرخ بیکاری از میانگین کشوری بالاتر است، صنعتی بودن آن است زیرا با تکان های اقتصادی بخش صنعت مثل فولاد وسایر صنایع تاثیر پذیری بیشتری خواهد داشت.
منصوری افزود: پیشنهاد ما این بوده است که در کوتاه مدت به صنایع و بنگاه های خرد و کوچک و متوسط بپردازیم و در این راستا اولین رشته ای که بیشترین اشتغال زایی را دارد گردشگری است لذا بخصوص در اصفهان بایستی از این ظرفیت استفاده کرد.
همچنین در این جلسه مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید نیز گفت: 46 طرح مشارکتی روستائی پس از بررسی های لازم تاکنون به صندوق معرفی شده است.
مدیر کل دفتر روستایی نیز در این ارتباط گفت: در خصوص اجرای طرح اشتغال روستایی تاکنون 300 طرح به این دفتر رسیده است که 59 طرح تصویب و 46 طرح به بانک معرفی شده است .
مدیر کل تعاون ,کار ورفاه اجتماعی نیز در باره طرح های مستقر در مراکز رشد و پارک علم وفناوری گفت: 61 طرح دانش بنیان با ارزش چهار میلیارد و 250 میلیون تومان با اشتغالزایی 204 نفر اجرایی شده است.
استان اصفهان با بیش از هشت هزار واحد صنعتی، بیش از 600 واحد معدنی و 200 هزار واحد صنفی در کشور بعنوان قطب صنعت مطرح است.
برچسب ها: 60 هزار شغل ، ایجاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: