پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
عجب شیر ما - «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: فدرالی شدن نظام سوریه مساله داخلی این کشور است و فقط سوری ها می توانند در باره آن تصمیم گیری کنند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، خانم «ماریا زاخارووا» در یک نشست خبری گفت: موضع روسیه در این مساله تغییر نکرده است و نوع نظام حکومت سوریه، موضوعی است که در دستور کار نیروهای سیاسی داخلی این کشور قرار دارد که می تواند با توافق جمعی تصمیم گیری شود و بدون شک باید خود سوری ها به این موضوع بپردازند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان این که بحران سوریه ابعاد بین المللی دارد و کشورهای زیادی در حل این مساله مشارکت دارند، در باره نظام سوریه اظهار کرد: رایزنی های مرتبط جریان دارد و موضع صریح مسکو نیز این است که تصمیم گیری در این زمینه مختص سوری ها است.
وی ادامه داد: بارها اعلام کرده ایم که می خواهیم سوریه را دمکراتیک، آزاد و یکپارچه ببینیم.
«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه به تازگی در مورد فدرالی شدن نظام سوریه گفت: بر این باوریم که اگر نظام فدرالی مورد قبول شرکت کنندگان در مذاکرات سوری-سوری باشد، می توانند در مورد این ایده گفت وگو کنند.
به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، ریابکوف افزود: نمی توانم شانس ایجاد نظام فدرالی در سوریه را ارزیابی کنم، زیرا روند تعیین شاخص های حکومت آینده این کشور هنوز شروع نشده است.
وی ادامه داد: اگر نتیجه مذاکرات و رایزنی ها در مورد آینده نظام سوریه که امیدواریم با تلاش های استفان دمیستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل در آینده نزدیک از سر گرفته می شود، این باشد که این نوع نظام حکومتی (فدرالی) می تواند سوریه را یکپارچه، غیردینی و مستقل حفظ کند چه کسی می تواند با آن مخالفت کند.
ریابکوف گفت: اگر نوع حکومت دیگری جز فدرالی برای سوریه تایید شودع برای مسکو مشکل نخواهد بود و به این نکته توجه می کنیم، نسخه ای نیست که در کشور دیگری هزار کیلومتر دورتر از سوریه پیچیده شده، بلکه از طریق مذاکره توافق شده است.
در همین حال روزنامه اینترنتی روسی گازتا رو در مقاله ای از امکان فدرالی شدن سوریه به عنوان سناریویی با بیشترین احتمال تحقق خبر داد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: