جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
عجب شیر ما - آیین تشییع پیکر شیدا جاهد خوانندهٔ موسیقی سنتی، امروز درحالی از رو به روی بیمارستان لاله برگزار شد که فریادِ سکوت، جور همهٔ بی صدایی های این مراسم را کشید.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرناروز چهارشنبهٔ ، پیکر شیدا جاهد، خوانندهٔ موسیقی سنتی ایران، ، بی آنکه کم ترین صدایی برخیزد از اندک افرادی که خود را برای تشییع، جلو بیمارستان لاله رسانده بودند، راهی تطهیرگاه بهشت زهرا (س) شد تا آماده شود برای رفتن به سرای ابدی.
آنچه جلو بیمارستان لاله رقم خورد، قرار بود «آیین تشییع»ِ پیکر شیدا جاهد باشد و حاضرانی که شمارِ آن ها دست بالا 60، 70 نفر می شد نیز آمده بودند برای «تشییع»؛ اما پس از گذشتِ لحظه هایی انتظار، آمبولانسی که جسم بی جان خوانندهٔ «در فکر تو بودم» را در بر گرفته بود، آرام و بی هیاهو از محوطهٔ بیمارستان خارج شد و رفت به سوی بهشت زهرا (س)، بی آنکه کسی دستی به وداع برای بانوی رفته تکان دهد.
پیکر شیدا جاهد در حالی روی دست آهنین آمبولانس تشییع شد که نه از کسی صدایی برآمد به گفتن «لااله الّا الله» و نه بانگی شنیده شد به نشانهٔ تشییع و نه حتی زمزمهٔ فاتحه یی به گوش رسید از لب و دهانی؛ و آنچه گاه، یکنواختیِ این غوغای سکوت را می شکست، شیونِ بانویی سالخورده بود و اشکِ بی صدای تنی چند از بستگانِ خوانندهٔ درگذشته.
اما مهم ترین تصویر این بدرقهٔ خاموش و شتابان را، تسلیت گویی ها و تعزیت گفتن های شماری از حاضرانِ سرشناس و ناشناس به مسعود جاهد، رقم زد؛ مرد موی و محاسن سفید کرده یی که چندین سال پا به پای دردِ سرطان کشیدن های همسرش، رنج کشید و پیر شد.
حاضرانی که گوشه گوشه هایی دور هم ایستاده بودند، به محض دیدن مسعود جاهد، همسر شیدا جاهد، به سوی او آمدند و دورش را گرفتند و همراه با روبوسی، وی را در این مصیبت تسلیت می گفتند و به شکیبایی می خواندند، تا شاید بتوانند دلِ بی قرار وی را آرام سازند؛ دلِ غمگینی که به یقین، در آن لحظه های تسلیت و تعزیت گویی، در آمبولانسِ سرد و خاموش، همنشین و همدم بانوی آرام خفته بود.
به جز بستگان شیدا و مسعود جاهد، افراد دیگری نیز در آیین تشییع گونهٔ پیکر خوانندهٔ
«خسته ام از این کویر» حضور داشتند؛ فرزاد طالبی (سرپرست دفتر موسیقی)، حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانهٔ موسیقی)، محمد سریر (رئیس هیئت مدیرهٔ خانهٔ موسیقی)، علی عزیزی (مدیر شرکت موسیقایی آواز بیستون)، هنگامه اخوان (خواننده)، پری ملکی (خواننده)، نازنین پدرثانی (نوازندهٔ تنبک)، سامان احتشامی (نوازندهٔ پیانو) و سید عباس سجادی، از جملهٔ معروفانِ حاضر در این مراسم بودند.
پیش از این قرار بود آیین تشییع پیکر شیدا جاهد در تالار وحدت برگزار شود، که به دلیل هایی نامعلوم این اتفاق نیافتاد و دیروز اعلام شد که تشییع از رو به روی بیمارستان لاله، جایی که شیدا جاهد آخرین دم حیات خود را در آن سپری کرد، برگزار خواهد شد؛ تشییعی که امروز در میان غوغای سکوت برگزار شد.
شبدا جاهد، خوانندهٔ موسیقی سنتی و همسر مسعود جاهد (نوازندهٔ نی)، پس از مدت ها تحمل رنج بیماری سرطان، دو روز پیش در بیمارستان لالهٔ تهران درگذشت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: