شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
قدردانی استاندار از همراهی پیمانکاران با دولت؛
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از همراهی و همکاری شرکت‌های پیمانکار با دولت در دوران سخت تحریم‌ها، از جامعه مهندسی استان خواست برای استفاده از فرصت‌های دوران پساتحریم برنامه‌ای مناسب تهیه کنند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، دکتر اسماعیل جبارزاده در همایش گرامی‌داشت روز مهندس در تبریز، با اشاره به سفر 82 هیات خارجی در سال جاری به استان، اظهار داشت:‌ بعد از لغو تحریم‌ها قطعا سرمایه‌های خارجی وارد کشور خواهد شد و در این شرایط هر مجموعه‌ای که برنامه داشته باشد می‌تواند از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کند.

وی با بیان این که نباید منتظر باشیم که دیگران برای ما سهم تعیین کنند، افزود: مدیریت استان در اجرای پروژه‌های عمرانی تعصب خاصی روی شرکت‌های پیمانکاری استان دارد و در مقابل انتظار این است که این شرکت‌ها برای استفاده از فرصت‌های پیش رو برنامه داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی به بخش غیردولتی، گفت: هرچند هنوز نحوه و ساز و کار این واگذاری‌ها مشخص نیست، اما این کار مطمئنا انجام خواهد شد و دولت آماده است پروژه‌های توجیه‌دار را با شرایط آسان واگذار کند.

وی با بیان این که در این زمینه نیز شرکت‌های پیمانکاری استان در اولویت هستند، خواستار آمادگی این شرکت‌ها برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام استان شد.

جبارزاده در ادامه با تاکید بر اهمیت مدیریت مالی پروژه‌های عمرانی، ایجاد مجموعه‌های تخصصی فاینانس در کنار شرکت‌های پیمانکاری را ضروری دانست و گفت: برای استفاده از تسهیلات فاینانس حضور متخصصان دانشگاهی و بخش خصوصی در کنار شرکت‌های پیمانکاری لازم است.

وی با اشاره به این که سیستم بانکی به سمت ارایه تسهیلات فاینانس و دیگر روش‌های تامین منابع مالی خواهد رفت، گفت: در این میان کسانی موفق خواهند بود که راه‌های استفاده از این تسهیلات را بلد باشند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار تدوین تاریخچه پروژه‌های عمرانی شاخص استان شد و از جامعه مهندسی خواست برای جلوگیری از تحریف تاریخ و مصادره پروژه‌های بزرگ استان، تاریخ عمرانی استان را تدوین کنند.

دکتر جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز مهندس به مهندسان پرتلاش استان، اظهار داشت: مهندسان ما در طول سال‌های گذشته روزهای سختی را سپری کردند و انصافا در هیچ کشوری مانند ایران، جامعه تحصیل‌کرده و بخش خصوصی آن تا این اندازه با دولت همراهی نکرده است.

وی با بیان این که شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری یکی از همکاران نظام در دوران سخت تحریم‌ها بودند، گفت: به عنوان یک ایرانی و خادم کوچک مردم آذربایجان دست یکایک تلاشگران جامعه مهندسی و پیمانکاری را که با دولت در روزهای سخت همکاری و همراهی کردند می‌بوسم و این نوید را می‌دهم که به فضل الهی روزهای سخت در حال سپری شدن است و آینده بسیار روشن و خوبی در انتظار مردم ایران است.

جبارزاده با بیان این که حضور گسترده مردم در انتخابات نشان داد که مردم ایران تا چه اندازه به انقلاب، نظام، رهبری و دولت خود امیدوار هستند، افزود: مطمئنا سال 95 بر اساس پیش‌بینی‌ها سال خوبی برای همه هموطنان خواهد بود و ایران اسلامی همچون نگینی بر تارک کشورهای منطقه خواهد درخشید.

در پایان این مراسم که با حضور معاون امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد، از تعدادی از مهندسان برگزیده استان تجلیل و قدردانی شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: