جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
معاون پژوهشی دانشگاه تبریز:
عجب شیر ما - معاون پژوهشی دانشگاه تبریز با بیان اینکه این دانشگاه جزو دانشگاه‌های برتر کشور بوده و پنج دانشمند ما جزو دانشمندان برتر کشورهای اسلامی هستند، گفت: در رتبه‌بندی تامسون، دانشگاه تبریز در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، محمد مقدم‌واحد در اولین همایش ملی راهکارهای توسعه پایدار منطقه باسمنج تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار داشت: برای یک توسعه پایدار نیازمند مشارکت همه مسئولان نهادها و یک عزم همگانی هستیم که در غیر این صورت اگر توسعه‌ای هم اتفاق افتد آهنگ آن کند خواهد بود.

وی افزود: دانشگاه تبریز از لحاظ قدمت دومین دانشگاه کشور محسوب می‌شود که حدود 20 هزار نفر دانشجو دارد و 40 درصد این دانشجویان که حدود 8 هزار نفر را شامل می‌شود در دوره تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

مقدم‌واحد خاطرنشان کرد: در دانشگاه تبریز 750 هئیت علمی که حدود 50 درصد آن استاد و دانشیار هستند به تدریس اشتغال دارند و از لحاظ امکانات سخت افزاری این دانشگاه تعداد 21 دانشکده، یک پردیس بین‌المللی و یک آزمایشگاه است.

معاون پژوهشی دانشگاه تبریز ادامه داد: اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز، سال قبل 2 هزار مقاله در مجلات معتبر چاپ و یک‌هزار و 500 مقاله در همایش‌های بین‌المللی ارائه دادند و در مجموع هر هیئت علمی ما سال قبل پنج مقاله ارائه داده است.

این چهره علمی با بیان اینکه سایت دانشگاه را تحول اساسی داده‌ایم که حدود سه ماه قبل قابل ارائه به علاقمندان خواهد بود، ابراز داشت: هدف ما انجام مراودات بین‌المللی و جذب دانشجویان خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: دومین رسالت ما تبدیل دانشگاه به یک دانشگاه کارآفرین از طریق افزایش ارتباط با جامعه صنعت و تولید است تا بدین وسیله تولیدات علمی ما تبدیل به ثروت شود که در این زمینه 70 تفاهم‌نامه منعقد کرده‌ایم که 50 مورد از این تفاهم‌نامه‌ها در دو سال گذشته منعقد شده‌اند.

معاون پژوهشی دانشگاه تبریز اضافه کرد: امید است با تدابیری که اندیشیده‌ایم بتوانیم ارتباط میان دانشگاه با مراکز تولید و صنعت را بیش از پیش افزایش دهیم.

مقدم‌واحد با بیان اینکه، ما یک مرکز رشد با 60 شرکت دانش بنیان داریم مرکز نوآوری در دو طبقه و به عنوان مرکز پیش رشد دانش بنیان در حال راه‌اندازی داریم که حدود دو ماه بعد افتتاح خواهد شد، اعلام کرد: نقشه ساخت برج فناوری آماده بوده و منتظر تامین اعتبار هستیم.

وی گفت: دانشگاه تبریز جزو دانشگاه‌های برتر کشور بوده و پنج دانشمند ما جزو دانشمندان برتر کشورهای اسلامی هستند، به طوری که در رتبه بندی تامسون دانشگاه تبریز در جایگاه چهارم کشور و 531 دنیا قرار دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه تبریز اظهار داشت: دانشگاه تبریز، نیروهای توانمندی دارد که اگر به درستی هدایت شوند قادر خواهند بود بخشی از نیازهای جامعه را برطرف کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: