شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
معاون استاندار همدان:
عجب شیر ما - معاون امور عمرانی استانداری همدان گفت: در شرایط به وجود آمده در دولت یازدهم از نظر علمی و ارتباط با سایر کشور ها مهندسان ما می توانند با استفاده از این شرایط همپای مهندسان جهانی رقابت کنند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمود رضا عراقی روز چهارشنبه در آیین روز مهندس در دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه باید در مهندسی بهره ور بود افزود: مهندسان باید با استفاده حداکثری از حداقل منابع به رشد اقتصادی جامعه، افزایش کیفیت زندگی مردم و اجرای عدالت اجتماعی کمک کنند.
وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مهندسان به خودباوری رسیدند و توانایی انجام کار های بزرگ را یافتند که این بزرگ ترین دستاورد جامعه مهندسی بود و امروز با وجود فشار ها و تحریم های اقتصادی در مهندسی از جایگاه خوبی برخوردار هستیم.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان نیز در این آیین با بیان اینکه مهندسان خوب و برجسته استان کشور نباید در صف بیکاران قرار بگیرند گفت: متولیان دانشگاه ها باید در برنامه ریزی های خود ببینند که چرا باید مهندسانی تعلیم دهند که در آمار بیکاران قرار بگیرند.
محمود نیلی عنوان کرد: دانشگاه ها باید در تولید مهندس به جایگاه اصلی خود برگردند که امیدواریم پسا تحریم ها زمان این بازگشت باشد.
وی گفت: دانشگاه هایی که با تبلیغات دانشجو جذب می کنند سبب پرورش مهندسان بیکار می شوند به این دلیل نیز باید نگاه ویژه ای نسبت به دانشگاه ها، متولیان و وزارت در تربیت مهندسان داشته باشیم.
وی عنوان کرد: با ورود خیران در توسعه دانشگاه ها نقش مردم را در توسعه علم نمی توان نادیده گرفت، ضمن اینکه بنیاد علوم و هنر فرشچیان در ایجاد و سرنوشت دانشگاه صنعتی همدان نقش مهمی را ایفا کرده است.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه 70 درصد هزینه دانشگاه های پیشرفته توسط خیران تامین می شود تصریح کرد: علاقمندیم این دانشگاه توسط مردم اداره و هزینه ها از دولت جدا شده و دانشجویان با پرداخت هزینه دانشگاه ها را اداره کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: