جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
استاندار همدان:
عجب شیر ما - استاندار همدان گفت: باید تلاش شود تا در کنار دانشگاه صنعتی، کارآفرینی حاصل شده تا بین دانشگاه، تولید و بازار پیوند حاصل شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمد ناصر نیکبخت در آیین روز مهندس در دانشگاه صنعتی همدان افزود: همه دانشگاه های استان باید در تعالیم ، تدریس و پژوهش به گونه ای عمل کنند که حاصل آن اشتغال، کارآفرینی و توسعه باشد.
وی ادامه داد: عملی شدن این موضوع به معنای فراموشی سنت ها نیست بلکه باید صنعت، توسعه، مدرنیته و سنت در کنار یکدیگر تعریف و اجرایی شود.
استاندار همدان با تاکید بر لزوم بومی سازی و کاربردی کردن علوم غرب گفت: با به فرجام رسیدن برجام دنیا رویکرد تازه ای نسبت به ایران پیدا کرده است که باید از این فرصت ها به نحو احسن استفاده کرد.
وی تصریح کرد: ایران پس از اجرای کامل برجام و تعامل با دنیا نباید به عنوان یک کشور مصرف کننده مطرح شود چرا که با استفاده از تدبیر دولت باید به گونه ای عمل کرد تا علوم وارداتی را بومی کرده و از این طریق مشکل اشتغالزایی کشور را حل کنیم.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کارآفرینان باید همت بیشتری داشته باشند افزود: مورد قبول نیست که دانشگاه صنعتی و دانشجویان نخبه در استان داشته باشیم اما اشتغال، پیشرفت و توسعه ای در کنار آن مشاهده نشود.

** فکر و خواسته ملت را نمی شود مهندسی کرد
استاندار همدان با بیان اینکه نمی توان خواست و فکر مردم را مهندسی کرد افزود: هر چیزی را به جز فکر مردم می توان مهندسی کرد اما فکر و خواسته مردم را نمی توان مهندسی کرد چراکه مردم خود همه چیز را دانسته و همواره در حال رصد مسائل هستند.
وی ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات حاکی از یک تصمیم بوده و این واقعه و رخداد سبب شده است تا هر ایرانی به خود ببالد.
نیکبخت عنوان کرد: مردم با هیچکس عهد اخوت نبسته اند و در زمانی که تشخیص بدهند کاری را انجام می دهند و امیدواریم کسانی که در این انتخابات پیروز شدند بتوانند پاسخگوی این استقبال مردم بوده و خدمت گذار نظام و مردم باشند.
برچسب ها: استاندار ، همدان ، نیکبخت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: