جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
عجب شیر ما - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: آمادگی لازم در این استان برای میزبانی از گردشگران نوروزی وجود دارد.
به گزارش هفته نامه عجب شیر به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی با اعلام اینکه یکهزار و 960 اتاق مجهز به لوازم آسایشی در اختیار میهمانان فرهنگی استان قرار خواهد گرفت، گفت: اسکان نوروزی از بعد از ظهر 27 اسفند ماه آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به نصب بنرهای راهنمایی و خیرمقدم به مسافران نوروزی در سطح شهرستان ها و ورودی شهرها، گفت: برنامه استقبال از میهمانان نوروزی در ورودی شهر تبریز با مشارکت آموزش و پرورش استان تدارک دیده شده است.
پاشائی با اشاره به اینکه هدایای ویژه به اولین خانواده میهمان در ورودی شهر تبریز اهدا خواهد شد، گفت: در طول اقامت گردشگران در شهر تبریز نیز مسابقات خاطره نویسی و عکاسی برگزار و به برترین اثرها جوایز ارزنده ای تقدیم خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تمام فرهنگیان در نقاط مختلف ایران اسلامی دعوت کرد تا در نوروز 95 آذربایجان شرقی و شهر زیبای تبریز را مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.
آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری در شمال غربی ایران سرشار از جاذبه هایی مهم تاریخی، طبیعی و فرهنگی است که می تواند پاسخگوی سلیقه و نیاز هرنوع گردشگر داخلی و خارجی باشد.
یکهزار و 756 اثر استان در حوزه میراث غیرمنقول شامل محوطه ها و بناهای تاریخی، ناملموس و طبیعی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
مجموعه ائل گلی تبریز، مقبره الشعرا، موزه آذربایجان، ارگ تاریخی تبریز، روستای تاریخی کندوان، قلعه بابک کلیبر، کلیسای سنت استپانوس و آسیاب جلفا، قوری گل بستان آباد، گنبد سرخ و معبد مهر مراغه و پل های تاریخی خداآفرین از جمله جاذبه های گردشگرپذیر این استان است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: