شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مساجد محل عبادت هستندنه فخر فروشی های اجتماعی، در مجالس ترحیم بایدروحانیون وعشره خوانان نسبت به تبیین مسایل دینی در مساجد تلاش بیشتری کنند.
به گزارش هفته نامه عجب شیر به نقل از مهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی پیش از ظهر چهارشنبه در آیین رونمایی و معرفی این منشور به مداحان و روحانیون و انجمن های اسلامی مساجد تبریز گفت: شأن مجالس ترحیم و مساجد باید با اجرای این منشور حفظ و از انجام امور تشریفاتی در مراسم ترحیم اجتناب شود.

حجت الاسلام حمید عظیمی افزود: متاسفانه برخی مجالس ترحیم متوفیان خود را تبدیل به مراسم پز و تشریفات کرده اند که به هیچ عنوان در شأن خانه خدا نیست و با مشغول شدن به مسایل حاشیه ای از ادای واجبات یا مستحبات در حق درگذشتگان خود غفلت می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: مساجد محل عبادت هستندنه فخر فروشی های اجتماعی در مراسم ترحیم و از این رو مداحان و روحانیون باید نسبت به تبیین مسایل دینی در خصوص این مسئله همت و جدیت داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همکاری انجمن های اسلامی مساجد در اجرایی شدن این منشور را خواستار شد و گفت: از اهم موارد توجه این منشور توجه به حفظ حرمت قرآن، احوال عمومی همسایگان مساجد در بحث ترافیک و پخش صوت است.

این منشور در ۲۶ بند با همکاری ستاد کل انجمن های اسلامی و کانون مداحان و شاعران مذهبی استان زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تهیه و تدوین شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: