جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
دبیر انجمن ستاد احیای دریاچه ارومیه:
عجب شیر ما - دبیر انجمن ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: با وجود اقدامات انجام شده برای حل بحران دریاچه ارومیه متاسفانه شاهد کاهش 11 سانتی‌متری آب دریاچه هستیم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، حبیب شایان‌فر در سالن شمس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز اظهار داشت: میرزاده در آبان 92 در سفر به آذربایجان­­‌غربی یکی از دغدغه­‌های دانشگاه آزاد اسلامی را احیای دریاچه ارومیه بیان کرد.

وی افزود: با وجود اقدامات انجام شده برای حل بحران دریاچه ارومیه متاسفانه شاهد کاهش 11 سانتی‌متری آب دریاچه هستیم.

وی تصریح کرد: عواقب آب و هوایی، بروز سرطان و مشکلات تنفسی برای ساکنان اطراف این دریاچه برخی از پیامدهای ناخوشایند خشک شدن دریاچه ارومیه است ولی در صورت خشکی این دریاچه، عواقب آن در سرنوشت 6 میلیون انسان در کشور تأثیر خواهد داشت از این رو باید آنها را جدی گرفت.

شایان‌فر تأکید کرد: ما در کشاورزی، صنعت، بهداشت و آب شرب دغدغه آب داریم و با توجه به اینکه کشور ما یکی از کشورهای پرمصرف آب است، باید بحران آب جدی گرفته شود.

دبیر انجمن ستاد احیای دریاچه ارومیه درپایان گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده بهینه، اصلاح الگوی کشت، افزایش صنایعی که نیاز به آب کم و یا اصلا نیاز به آب ندارد در حومه دریاچه، استحصال املاح دریاچه از نمک و استفاده بهینه از این املاح ارزشمند با رعایت الگوی بهینه برخی از مسائلی است که باید مدنظر داشت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: