کد خبر: ۱۲۶۰۱
تاریخ انتشار:۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
ایجاد رونق اقتصادی رهاورد ورود هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری به چهارمحال و بختیاری است
عجب شیر پرس - مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به دستور رییس‌جمهور در دور دوم سفر استانی به این استان در خصوص ورود و سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها گفت: ایجاد رونق اقتصادی از مهمترین رهاوردهای ورود هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری به این استان است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، ابراهیم رییسی افزود: هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری به عنوان پیشران و الگوساز به شمار می‌روند و با اجرای طرح‌های اقتصادی و احیای واحدی راکد رونق و توسعه را برای استان به دنبال دارند.
وی اظهار داشت: هر چند ورود هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری به استان موجب اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی و ایجاد تعداد معدودی شغل می‌شود اما آنچه برای استان مهم به شمار می‌رود ایجاد صنایع پایین دستی و تجمع کسب و کارهای مختلف است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری چهارمحال و بختیاری جذب هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری را یکی از راهبردها و نقشه راه استان عنوان کرد و گفت: بیشتر طرح‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده در استان از جمله طرح‌های بزرگ اقتصادی هستند که این طرح‌ها خود به نوعی پیشران وموجب ایجاد رونق و تحرک در منطقه می‌شود.

تعیین تکلیف پتروشیمی بروجن
رییسی یکی از مهمترین تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در دور دوم سفر استانی رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری را تعیین تکلیف و تغییر خط تولید پتروشیمی بروجن از تولید پلی اتیلن سنگین به کریستال ملامین پیشرفته عنوان کرد.
به گفته رییسی، پتروشیمی بروجن یکی طرح‌های بزرگ اقتصادی معطل و بر زمین مانده چهارمحال و بختیاری پس از ۱۷ سال است که در سفر دوم رییس جمهور به این استان و امضای قراردادی بین استاندار و مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تعیین تکلیف شد.
وی ادامه داد: برای تعیین تکلیف پتروشیمی بروجن ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز بود که تامین این مبلغ برای استان امکان‌پذیر نبود و باید بخشی از این سرمایه‌گذاری از سوی هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ انجام می‌شد که با دوراندیشی دولت سیزدهم این امکان برای استان فراهم شد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تامین مواد اولیه کریستال ملامین پیشرفته از پتروشیمی لردگان یادآور شد: صنایع پایین دستی با راه‌اندازی این صنایع در استان ایجاد می‌شود.
رییسی تاکید کرد: راه‌اندازی طرح‌های بزرگ اقتصادی بدون لحاظ صنایع پایین دستی رونق اقتصادی برای مردم به ارمغان نمی‌آورد.

سرمایه‌گذاری شستا برای احداث دامداری سه هزار راسی
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) برای احداث دامداری سه هزار راسی در استان گفت: هم اکنون این طرح در مرحله صدور پروانه تاسیس و انعقاد قرارداد قرار دارد.

تامین آب معدنی اربعین امسال از چهارمحال و بختیاری
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه خرید یک واحد بسته‌بندی آب معدنی از سوی جمعیت هلال احمر گفت: این واحد بسته‌بندی آب معدنی در شهرستان فارسان شناسایی و خریداری و براساس برنامه‌ریزی انجام شده آب آشامیدنی زائران اربعین امسال از چهارمحال و بختیاری تامین می‌شود.

توسعه کشت گیاهان دارویی
رییسی کشت گیاهان دارویی در اراضی تحت اختیار جمعیت هلال احمر در شهرستان لردگان و بروجن را از دیگر تفاهم‌نامه‌های استان عنوان کرد و گفت: این کار با همکاری یکی از شرکت‌های تخصصی کشور در قالب کشت قراردادی انجام می‌شود.